Dansk
anmeldelser
Diablo III

Diablo III: Rise of the Necromancer

Den klassiske Necromancer-helt er kommet til Diablo III, og Mikael har fundet sin mørke side frem og afprøvet kræfter med sort magi...

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Diablo III har altid været en underlig oplevelse for mig. Spillet har altid virket solidt, men jeg har altid følt at spillet har manglet noget. Væk var talenttræer, allokering af point i forskellige styrker, og i stedet var der et udvalg af evner man kunne vælge, samt runer, der ændre evnens kunnen, og spillet fremstod måske en kende hult som resultat af denne ændring.

Jeg har brugt de fleste timer i Diablo III fordelt på min barbar og min magiker, men jeg har altid savnet mørk magi. Witch Doctor-klassen har siden spillets udgivelse leveret dette, men i forhold til Necromanceren i Diablo II virker hans spillestil for anderledes til min smag.

Derfor blev jeg også overrasket over at se offentliggørelsen af Necromanceren til Diablo III: Reaper of Souls. Jeg endte dog med at blive en anelse skuffet, da Blizzard begyndte at fremvise hans spillestil, da den umiddelbart ikke mindede om den jeg kender fra Diablo II. Skeletterne havde begrænset levetid, hvilket ødelagde det samlede billede for mit vedkommende.

Da det var muligt at se alle hans evner og talenter på spillets officielle hjemmeside ændrede mit syn dog på ham, da jeg kunne se at han var blevet ændret meget siden det indtryk jeg havde fået. Det er ganske rigtigt, at der er enkelte skeletter der varer i ganske kort tid, men der er for eksempel en evne kaldet Command Skeletons, der permanent lader spilleren have syv aktive skeletter på banen, hvilket giver en følelsen af den oprindelige Necromancer, som vi kender fra forgængeren.

Den første evne man får stillet kendskab til er Bone Spike, der, som navnet antyder, river en masse skeletpæle op ad jorden, og spider fjenden. Den viser sig dog at være yderst effektiv senere, da man kan få en rune der fryser fjenderne fast i få sekunder, og da det er en primær evne koster den ikke Essence, der er den type resource Necromanceren bruger til sine evner.

Diablo III
Diablo IIIDiablo III

En Necromancer kan udnytte lig på flere måder. Enten kan han genoplive dem og få små undersåtter, eller bruge ligene til at ekspodere. Desuden kan han også kaste forbandelser der gør fjenderne mere svage. For eksempel kan han kaste forbandelsen Decrepify, der gør fjenderne, der træder ind i området, meget langsomme, mens Leech langsomt æder fjendernes liv, for så at give det tilbage til Necromanceren.

For mig personligt handler Necromanceren om at genoplive de døde og have mange undersåtter, og det lykkedes uden problemer. Jeg bruger evnen Command Golem, der giver spilleren kontrollen over et stort monster, sammen med Command Skeletons, der lader spilleren have 7 permanente skeletter med sig. Evnen Revive lader spilleren genoplive op til 10 døde fjender på samme tid, der dør efter kort tid. Da denne kræver lig for at kunne virke kan det være svært at opretholde den hele tiden, medmindre man bruger Command Golem-runen Flesh Golem, der lader dig rive huden af din Golem, for at smide 8 lig hvor du ønsker det. Disse kan derefter blive genoplivet, og så står man klar med en hel hær.

Army of the Dead får man først ved niveau 22, men den er også ekstrem kraftig. Den kan kun kastes hvert andet minut, men når du vælger at kaste den ved en fjende kommer der en hel hær af skeletter løbende ind mod fjenden, der hurtigt river deres liv fra hinanden. Jeg spiller i skrivende stund på Master, da jeg kun er Paragon 315, og Champions bliver uden problemer revet fra hinanden når de står i vejen for denne færdighed.

Jeg har altid følt at de tidligere klasser i Diablo III har manglet nogle vilde evner, men det kompensere Necromanceren så sandeligt for, da jeg personligt har svært ved at finde én eller flere evner der virker uinteressante, da de alle virker fede på hver sin måde.

Efter at have nået det maksimale niveau føles den nye klasse kraftigere end dem tidligere i spillet, så min frygt er at Blizzard får nedjusteret ham inden længe. Som level 70 bruger jeg Command Golem, der giver mig et stort monster der slås for mig, og, når jeg aktivere den, flår huden af sig selv, for at smide 8 lig på jorden. Derefter bruger jeg min næste evne, Coprse Explosion, der laver en kædereaktion og eksplodere alle lig ved min musemarkør. Netop denne evne giver en enorm mængde skade, så hvis der står en helt gruppe monstre går der kun få sekunder, før de alle er blevet eksploderet. En situation som denne er helt fantastisk, og bringer et stort smil på læben hver gang.

Command Skeletons har jeg også valgt at bruge permanent, da den giver 7 aktive skeletter, der kan kommanderes til at angribe en bestemt fjende. Når de hopper rundt på kortet og angriber fjender, plejer det at være dem fjenderne fokuserer på, hvilket gør det nemt at stå i baggrunden og undgå at få slag, selvom det selvfølgeligt bliver lidt sværere når elite-monstrene kommer. Der skal man stadig undgå alle de magier de kaster på jorden, ellers dør Necromanceren ufatteligt hurtigt.

Diablo III
Diablo IIIDiablo III

Da jeg fik prøvet Necromanceren var det i selskab med en anden, der også spillede Necromancer, samtidigt med, at jeg i forvejen havde 325 paragon levels i forvejen, og det var en voldsom affære. Ligene kan kun bruges én gang til en evne som for eksempel Corpse Explosion, men flere Necromancere kan bruge samme lig, hvilket gør karakteren helt ufatteligt voldsom.

Selvom jeg førhen har spillet Diablo III i store mængder, både før og efter Diablo III: Reaper of Souls, så har jeg altid følt at klasserne har været ved siden af min spillestil. Efter at have brugt mange timer på Necromanceren kan jeg næsten ikke stoppe med at spille spillet igen. Der er en ubeskrivelig tilfredsstillelse ved at have en hel hær af skeletter, samtidigt med at kunne manipulere med lig. Jeg føler mig også langt mere aktiv som spiller med den nye klasse, da man hele tiden skal trykke på ens evner, da det reelt kun er én evne, der har en ventetid for at kunne blive trykket på igen.

Ved den første fremvisning af den nye klasse havde jeg hellere ønsket at se en efterfølger til Diablo III, men efter at have spillet Necromancer håber jeg faktisk på at Blizzard venter lidt med at gøre dette. Klassen er simpelthen så fed, og passer perfekt ind i universet, at det er mig en gåde hvorfor Blizzard har ventet så længe med at introducere den.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer
10 Gamereactor Danmark
10 / 10
+
Hver en evne den nye klasse har er fed, den nye spillestil er yderst belønnende, endelig en klasse i Diablo III med mørk magi.
-
Kan virke overvældende for nybegyndere, klassen kræver overskud og mange tastetryk i forhold til øvrige klasser.
overall score
er vores samlede netværkskarakter. Hvad er din? Netværkskarakteren er et gennemsnit af alle redaktionernes individuelle karakterer

Brugeranmeldelser

  • rpDuck
    Diablo 3 - Spilverdenens Titanic Så er det afsløret. Her følger forklaring og derigennem en anmeldelse. Hvis du vil læse om mekanikker og... 7/10

Relaterede tekster

Diablo IIIScore

Diablo III

ANMELDELSE. Skrevet af Rasmus Lund-Hansen

Diablo er landet på konsol, og derfor har Rasmus atter iført sig loot-samlerhatten og taget på blodsprøjtende eventyr i Sanctuary.



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.