Dansk
artikler
Watch Dogs 2

Hvad vi håber på at se i et Watch Dogs 3 sat i London

Rygterne fortæller, at Watch Dogs 3 foregår i London. Hvad ønsker vi at se, hvis det bliver en realitet?

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Rygterne har fortalt os, at det næste Watch Dogs vil finde sted i London, mere specifikt Brixton. Siden vi har en fra redaktionen, der bor i det område, tænkte vi, at ville give ham ordet. Hvad ønsker en mand der bor i byen, at Watch Dogs 3 vil inddrage?

Watch Dogs 2

Briterne er ofte blevet portrætteret i spil og ofte virkelig dårligt. Dette ganske givet fordi udviklerne ikke kender følelsen af London, men baserer spillet ud fra deres opfattelse af stedet. Og det kan mærkes. Så uanset om det er forfærdelige accenter der vækker minder til Dick Van Dyke eller forfinet overklassehed, så er stereotyperne alt sammen noget der er set tidligere. Forhåbentlig vil Watch Dogs 3 ikke følge den trend. En troværdig repræsentation af London ville være et fantastisk sted at starte - specielt en moderne version.

Hvordan skaber man så den rette følelse? For det første skal de selvfølgelig inddrage mange af de ikoniske lokationer. Ligesom San Francisco har Golden Gate Bridge - som vi elskede at køre over i Watch Dogs 2 - har London Buckingham Palace, London Eye, Southbank, Trafalgar Square osv. Og hvis vi fokuserer specifikt på Brixton er den del fyldt med mange forskellige kulturer og en kunstnerisk scene meget lig Shoreditch, der passer perfekt til Watch Dogs-personligheden. I hvert fald personligheden fra Watch Dogs 2, hvis de ønsker at fortsatte den. Byen sover heller aldrig, så natten vil være fyldt med liv, hvilket også er et tema Watch Dogs 2 gik efter.

På en liste over hvad jeg specifikt ønsker at se, står London Eye højt. Bilboards var en effektiv kommunikationsform i Watch Dogs 2 til at sprede budskabet og hvad er et bedre og effektivt Billboard end London Eye? Jeg kan allerede se missionen for mig, hvor man hacker London Eye og udsender budskabet om frihed til folket.

Et Watch Dogs i London ville også tvinge udvikleren til at tænke kreativt i forhold til våben. Uden at blive for politisk, så er våben et langt mere fremtrædende element i USA end i England. Her er de på ingen måde så udbredt, med mindre du kigger på diverse bandemiljøer, men det vil føles forkert hvis adgang til våben er ligetil. Deres tilgang til kampsystemet bliver derfor nødt til at se nogle ændringer, hvor stealth bliver langt mere fremtrædende eller næverne får en mere dominerende rolle. Dette vil give flere muligheder end én enkelt knap til at slå folk i hovedet.

Køremekanikken i Watch Dogs 2 var acceptabel - heldigvis bedre end det første -, men det behøver fortsat et fokus i udviklingen, hvis det skal kunne sammenlignes med GTA og det er heldigvis oplagt at skulle arbejde med det, hvis spillet finder sted i London. Ikke alene kører vi i venstre side, men vi har heller ikke så mange store motorveje, der går tværs gennem byen. I stedet har vi flere tætte veje, tætte sving og bygninger på begge sider af vejen (hvilket gør det umuligt at flygte op i bjergene, hvis politiet er efter dig). De bør dog nok holde sig fra at gengive London-trafikken slavisk. Det vil nok ikke være sjovt for nogen.

At stige ud af køretøjet og fortsætte på benene kunne også tages i nye spændende retninger. London er ikke den højeste by, med enkelte lommer af skyskrabere, hvilket giver plads til at parkour-elementet (der blev introduceret i Watch Dogs 2) kunne tages endnu længere. At blive jagtet - eller selv jagte en person - over hustagene eller mellem tætte stræder virker oplagt til hæsblæsende scener.

Watch Dogs 2

Watch Dogs 3 i London ville også give britisk musik en tiltrængt chance for noget opmærksomhed. Med undergrunds/hipster attituden som spil 2 lagde for dagen, er det den perfekte mulighed til at give nogle up-and-coming indiebands en chance for at vise sig frem. Dette kunne både være gennem radioen når man kører bil eller skrevet direkte ind i en bestemt scene. Mulighederne synes store for at skabe den rigtige følelse af byen.

Hvad ville en artikel om Watch Dogs være uden at nævne hacking? I Watch Dogs 2 var den del af spillet taget endnu længere end det første, og den udvikling bør kun fortsætte i det næste. London er en befolket by, med omkring 8.6 millioner beboere, så hacking af folks sociale identitet er fortsat oplagt. Men muligheden for hacking udvider sig yderligere end kun til mennesker. Togene virker som et oplagt mål til at skabe kaos. Generelt virker den offentlige transport fyldt med muligheder for sidemissioner til at skabe kaos i en by der virkelig afhænger af det. Og overvågningen i London har længe været berømt/berygtet som én af de mest overvågnede byer - perfekt for udviklerne at udforske.

Watch Dogs 2

Jeg må understrege at Watch Dogs 3 ikke er bekræftet endnu, men skulle det blive en realitet - og skulle det finde sted i London - så håber vi Ubisoft har læst med for vi trænger til et spil der fanger London ordenligt. Og jeg tror det kan lade sig gøre for få laver open-worlds lige så udførligt som Ubisoft.

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.