Dansk
Gamereactor
artikler

Vi sked på Gordon Ramseys mobilspil og spurgte ham om Crunch

Ramsey forventede statiske spørgsmål om hans Candy Crush-klon, men vi overraskede ham med noget lidt andet...

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Rundt omkring i Gamereactor-netværket lander der ofte forespørgsler fra fancy PR-bureauer, der ønsker at pitche ideer til spændende læsning til vores globale publikum. Som regel er det med udgangspunkt i en trailer, en pressemeddelelse eller nogle statiske spørgsmål til en repræsentant fra et udviklingshold, og oftest får vi ret kedelige svar tilbage. Det hele er blevet ret passé - man enten ignorerer den syndflod af forespørgsler der dukker op i tide og utide, ellers forsøger man flytte fokus, så det bliver relevant for ens publikum. Her tog vi den røde pille.

For her for nylig ankom der et pitch i indbakken hos vores engelske redaktion, og de ønskede at vide om hvorvidt vi havde lyst til at snakke med selveste Gordon f**king Ramsey. Se så slår man øjnene op, ikke sandt? Efter at være blevet halvkvalt i morgenkaffen lagde vi os i selen, og nærlæste forespørgslen adskillige gange.

Problemet var som sådan bare, at grunden til at han var en tur på presseturnus var for at promovere en Candy Crush-klon, nemlig Chef Blast, til mobilerne. Kedeligt, altså kedeligt som i at vi tænkte at det var stort set umuligt at der fandtes en eneste af jer der ville have bare en smule interesse i at høre flere mekaniske eller strukturelle detaljer om Ramseys mikrotransaktionsbefængte kopispil. Der udkommer et utal af disse hvert eneste år, og hvis ikke det er Nicki Minaj eller Ariana Grande, så er det Simon Cowell eller Ed Sheeran, der har underskrevet lukrative kontrakter om at blive brugt som glorificeret PR-værktøj. Men vi ville jo gerne snakke med Ramsey, om ikke andet bare for at sige vi havde gjort det, ikke sandt? Så det var altså udfordringen.

Vi sked på Gordon Ramseys mobilspil og spurgte ham om Crunch
Sådan her ser Chef Blast ud. Det ser ikke ligefrem inspireret ud, vel?

Ovre på Gamereactors engelske side finder du derfor et ganske respektfuldt interview, der gør sig den dyd at spørge lidt overfladisk ind til spillets mekanikker og inspirationskilder, men her i Danmark går vi til den på en lidt anden måde. Vi fik sneget nogle tilsyneladende irrelevante spørgsmål med, som vi tænkte kunne være lidt mere interessante for jer.

Få dage efter spørgsmålene blev afsendt, lå svarene i vores indbakke. Det var godt nok nogle lidt PR-agtige svar, og der var da enkelte formuleringer her der sågar skabte tvivl om hvorvidt det overhovedet var Ramsey selv der havde svaret, men det skulle åbenbart være ulovligt at lade som om, så det er nok ham - i en hvis udstrækning om ikke andet.

Først og fremmest vidste vi at Ramsey har arbejdet hårdt hele sit liv, og som diverse tv-programmer har afsløret igennem årene, så har han både arbejdet sig til noget der ligner døde for at forblive på toppen, og ligeledes har han forventet det samme af hans stab. Vi tænkte derfor at det ville være rammende at spørge ind til hvad han synes om såkaldt "Crunch" i spilbranchen, og hans svar lyder således:

"Every industry has its extremes and no one is immune to it. But we all need our breaks to clear our head and get inspired. I do it with my chefs all the time, I send them out to explore and learn to bring back things to the kitchen. You have to make sure your team has time to feel inspired and as a team member be inspired yourself. During lockdown I have tried to take time to speak one-on-one with my young team, those feeling isolated, alone and worried for their futures. I hope I've reassured them that we will come back together as a team, in our amazing kitchens and restaurants and do what we love, all together!"

Det lyder ganske positivt, og man ville måske kunne argumentere for, at systematisk overarbejde hjælpes på vej af det at have en karismatisk lederfigur forrest. Dog skal det siges her, at Ramsey elegant undgår spørgsmålet, og får det til at handle om COVID-19, snarere end den mere systematiserede del af Crunch, der så sandelig ikke er dukket op udelukkende i forbindelse med en global pandemi - men alligevel, godt skudt, Gordon.

Vi stoppede dog ikke helt der, for vi ville også gerne prikke lidt til Gordon om den kontroversielle etablering af "Gaming Disorder" som officielt mental lidelse anerkendte af WHO. Men er enhver hobby man ikke formår at moderere sundt ikke, per definition, så usund? Han er kendt for at gå... meget op i tingene, så der tænkte vi at han også kunne udtale sig om egne erfaringer.

"Look it's true we've all become way too attached to our technology but we have to remember there's more offline in the world than online. I think if you take anything to an extreme it can be unhealthy. Moderation is always key."

Moderering og mådehold er nøglen. Check. Så blev vi det klogere. Dog undgik han igen spørgsmålet ved at få det til at handle om teknologi, hvor spørgsmålet specifikt gik ud på om hvorvidt alt i princippet kan være en WHO-anerkendt "disorder", både on- og offline dele af vores liv.

Vi sked på Gordon Ramseys mobilspil og spurgte ham om Crunch
Candy Crush er i sig selv i forvejen kulinarisk inspireret, så at lave et med ost, grøn paprika og hvad der ligner majroer - det ved vi sku ikke helt, Gordon.

Som sidenote var det der her svar der fik os til at tvivle på at det faktisk var Gordon selv der havde svaret på vores spørgsmål. Hvorom alting er fik vi også sneget et spørgsmål med om sprogbruget i Chef Blast, for nu hvor han er så kendt for at være grov i munden, hvordan kan den identitet blive implementeret i et spil der er designet til spillere i yngre aldersgrupper også, og her svarede han på autentisk vis:

"I think everyone has come to expect me to call them a name or two or else it would take away from the authenticity. I mean if you're really shit at the game you deserve to be called a donut."

Og så lød det da som Gordon, så vi slog koldt vand i blodet her. Men stadig, vi fik kun mulighed for at stille fem spørgsmål, og de resterende to er simpelthen ikke værd at præsentere for jer, medmindre i altså virkelig gerne vil spille Chef Blast. Men det vil I jo ikke, vel?

Vi tvivler på at mediebureauet vil give os mulighed for at tale med Ramsey igen, så vi håber I nødt det, for vi har uden tvivl brændt en bro her. Medmindre de bare læser den engelske version, der i hvert fald er lidt mere respektfuld. Men altså, held og lykke med Chef Blast, Ramsey. Tak for snakken.



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.