Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk

Når alt det gode kommer for sent - SWTOR

Skrevet af Kim Olsen den 8 august 2013 kl. 09:49

Det skal ikke være nogen hemmelighed at SWTOR ikke er blevet den succes som det burde.

For det første så manglede spillet en del features som man var vant til fra andre spil, så som en LFG funktion hvor man automatisk bliver sat i grupper med andre når der skal køres en instance.

Der var intet at lave ved maksimalt level, og de raids der kunne deltages i var alt for nemme.

Der var ingen fordele ved at køre ekstra quests i de enkelte områder, på trods af at avanceret achivement system der giver fordele til samtlige figurer på samme server.

Det var et stærkt begrænset antal muligheder for hvad man kunne med sin figur, heriblandt med sit udstyr.

Og så kostede det en pæn sjat penge, på trods af at der ikke rigtigt skete noget nyt i spillet.

Resultat blev svigtende salgstal, og et stort frafald af spillere, de mange servere der var ved spillets start er i dag reduceret til en stor håndfuld der håndterer samtlige sprog og servertyper.

Når alt det gode kommer for sent - SWTOR

Har EA/Bioware så lært noget af det da spillerne straffede det ved at forlade spillet?


Ja. Det må man sige.

Spillet opdateres løbende, og der kommer større tilføjelser til ca hver anden måned. Muligheder for customize er blevet langt bedre, måske endda for vidtgående, der er nu LFG funktion til alt, der er reputation som man kender det fra andre spil, og achivement systemet er blevet enormt udvidet. Samtidig er sværhedsgraden både generelt og i instances sat voldsomt op, faktisk så meget at jeg pt. sidder fast og er tvunget til god gammeldags grind/farming hvis jeg vil videre ikke bare i spillet, men også på den ekstra planet der er kommet til. En udfordring - tak!

SWTOR har indhentet alt det der manglede, og med de løbende udvidelser og tilføjelser der er, så skal man ikke holde ret meget pause før end at man er sat af.

SWTOR store styrke var de enkelte klassers historier, som var gennemførte og godt lavet, og det er de stadigvæk. Jeg kunne dog godt ønske at disse blev forlænget eller fik tilføjelser på længere sigt.

Og økonomien? Godt nok har man nu en f2p model, men da man samtidig også har en ingame møntfod der kan købes med rigtige penge, så siger rygterne at det er en rigtig fin forretning, det er det også for dem der stadig har abonnement, for de modtager gratis ingame møntfod hver måned, samtidig med at der er en del spillemæssige fordele.

SWTOR er nået dertil hvor spillet er stort, måske også for stort for folk der ikke har prøvet MMO spil før, men det har vist potentialet. Så må vi bare håbe at det ikke er for sent, og at spillerne enten vender tilbage eller at der kan vindes nye til.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Powerup på dåse

Skrevet af Kim Olsen den 23 juli 2013 kl. 12:24

Nogle gange er der ikke grænser for hvad der bliver lavet af merchandise og skidt og møg, men nogle gange har man også tænkt "hvorfor fandt jeg ikke på det?"

Powerup på dåse

Mega Candy Store (for man kan naturligvis ikke sælge slik i en lille forretning) på strøget har den her lille perle, og ja, den sælges også separat.

Så kan man så fylde op med Hersey kisses og baconpopcorn nu man er i gang.

Defiance Beta 3 - håb forude

Defiance Beta 3 - håb forude

Skrevet af Kim Olsen den 25 marts 2013 kl. 17:56

Defiance 3. beta er netop afsluttet. Og det bringer nyt håb.

Inden det, så lad mig dog lige rette en sønderlemmende kritik af Game i England der stadig, efter en måned, ikke har leveret mit spil, der ellers var så rigeligt på lager og ville blive leveret "med det samme".


Tilbage til beta'en. Første beta nåede jeg ikke, men det er måske meget godt, for part 2 var en ussel oplevelse. Fejl på fejl på fejl, med ensformighed til morgenmad, og total mangel på balance i frokost.

Første spil var sjovt gameplaymæssigt, men manglede balancering, alle våben havde 999 skud i magasinet, og alle mobs droppede 10x så meget ammunition som det tog at dræbe dem. Det har man nu fået rettet, lidt for meget, for nu leder man desperat efter en ammunitionscontainer efter hver mission.

I anden beta havde fjenderne en kedelig tendens til at spawne magisk ud af jorden, hurtigere end at man kunne nå at dræbe dem, kombineret med at de var helt ens. Dette er nu rettet til at fjenderne er en mere organiseret hær, de har fået uniformer, og kun på enkelte missioner vælter de frem overalt.

Men vigtigst af alt, så er grafikken blevet rettet til, missionerne hører bedre sammen, der er kommet integration med TV serien, tingene hænger sammen, og beta serverne kører stabilt.

Ikke at serverne var ustabile sidst, men loginserveren var drevet af den samme asmatiske hamster der kørte Blizzards login servere i de første par år af WoW.

Bortset fra World Boss fænomenet om er en integreret del, så har jeg stadig svært ved at se hvorfor at det skal være et mmorpg, og ikke bare en alm. fps shooter, for det er det det er. Men fred være med det. Markedsføringen har ikke været så helhjertet, og jeg frygter stadig at spillet fejler miserabelt på trods af at den afsluttende beta tydeligt viser et langt mere helstøbt produkt end beta 2 gav udtryk for.