Homefront: The Revolution

Skrevet af: barcano   2016-05-31

Som det lille sølle menneske jeg er vil denne anmeldelse højt sandsygeligt være en tand for subjektiv for nogen. Da det er et godt stykke tid siden af jeg skrev min første anmeldelse kender i godt rumlen. Inden min decideret anmeldelse vil jeg gerne lige "kort" komme med mine tanker og meninger om dette spil og dens forgænger.
Dengang da det første Homefront kom ud i 2011 kunne jeg ikke andet end at blive skuffet. Spillet trods sit anderledes koncept var ikke andet end en "under cooked" FPS-shooter der prøvede alt for hårdt på at være Call of duty. Spillets kampagne var linært,kort og var glemt i det sekund PS3'eren blev slukket. Og når du så endelig havde skubbet dig igennem den ræderlige historie var der i hvert fald i mine øjne en næsten lige så dårlig multiplayer del. Bevares den var da bedre men ikke noget fantastisk. Nogle dele var dårlige og de eneste dele der var gode var de dele som de bare havde 100% kopieret fra Call of duty spillene.
Så det var med en stor klump i halsen at jeg smed små 500 kroner efter dette spil i den tro at det i det mindste ville være bedre end det første eller i det mindste kunne være fin uskyldig underholdning. Jeg har ikke rigtigt savnet Blockbuster siden det lukkede.
Før nu.
Efter at have gennemført kampagnen og spillet coop-delen i et godt stykke tid kunne jeg kun tænke på en ting. At jeg inderligt ønskede at Blockbuster stadig var i fysisk butik så jeg kunne skynde mig tilbage og bytte spillet inden prisen faldt.
Og nu, begynder jeg på anmeldelsen (selvom i nok godt kan gætte min meninger om spillet).

Handlingen er at efter nogen konflikter mellem USA og Nordkorea har Nordkorea invaderet og senere overtaget hele Nordamerika. Du vågner op i kampens hede som #Generic FPS-action main guy number 10000000000000001, og det er så din opgave som spillets titel antyder, at starte en revulotion der kan får væltet Nordkorea af pinden. Det lyder da meget fedt, bevares meget banalt, men det lyder som noget man kan arbejde med hvis det er lavet af nogen kompetente mennesker. Dette er selvfølgelig ikke tilfældet.
Spillet er et "open-world" spil i stil med Far Cry og Assassins-Creed spillene, med alt hvad det indebager. Det betyder desværre at dette spil er definationen af moderne skodspil. Dårlig,forudsigelig historie,intetsigende karakterer, en stor tom og intetsigende verden fyldt med latterlige side-opgaver (som i dette spil ikke er selektive du vil tit opdage at få at forsætte med historien skal du klare et hvis antal sidemissioner),dumme karakterer og til og med er spillet ikke synderlig pænt, kombineret med at du må opleve et spil med konstante pop-ins,clitches,bugs og chrashes. Og jeg har lade mig høre at dette gør sig gælende på alle platformer. Så du er pisseligeglad med hvad fanden der foregår og du får cancer i øjnene og ørerne både ved at høre og se på spillet (undskyld at det løb lidt fra mig der).
Men hvordan er gameplayet?
Jeg gider næsten ikke engang at skrive om det. Det er modant,trivielt,simpelt og følger spilformlen til punkt og prikke som om at spildesignerne bare sad og tjekkede af på en checkliste. Hvis du har spillet et FPS spil før har du spillet dette her spil.

Nu tænker i sikkert: hvorfor får det så et 3 hvis du hader alt ved det? Og det er også rigtigt jeg hader cirka alt ved det. Er det her virkelig sådan vi burde forvente vores spil? (Det er en diskussion til en anden gang selvom jeg kunne fortsætte i flere timer om lige netop dette emne.) Grunden til at spillet får et 3-tal er at selvom gameplayet er festent af h til så trækker det stadig ikke fra at selvom det er under middel er det stadig det bedste i spillet. Du har stadig et fint udvalg af våben (selvom de oftest føles ens, og det nye weapon-switching system er heller ikke vellykket selvom det kunne være fedt at ændre våben til noget helt nyt midt i kampens hede) og normalt et okay antal stykker forskellige måder at klare dine objektiver på.
Og nu tænker i sikkert på hvordan er Coop -missionerne så. Selvom det er sjovere ikke at skulle tortureres alene så vil jeg have det sjovere ved bare at lade være at spille spillet i det hele taget.
Så alt i alt var min tid godt spildt og jeg vil helst bare glemme min tid med spillet.
"So stay happy, and wait for my newest thoughts on the newest games".