Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvor langt sidder du fra skærmen?

cubie
cubie
Jeg sad i går og spillede noget Playstation i stuen. Normalt slæber jeg en Fatboy hen foran TV'et, men i går sad jeg i sofaen, hvilket lige tilføjer 1-2 meter på afstanden til TV'et.
Jeg mærkede så, at jeg spillede markant dårligere, og at jeg skulle fokusere en del mere på billedet, for at opnå helt det samme niveau, som når jeg sad lidt tættere på TV'et.

Yes, jeg bør få tjekket mine øjne - og den del er der styr på. Jeg har haft linser i mange år, og mit syn bør være som 'raske' øjne. Og det er heller ikke godt eller dårligt syn, som jeg er ude efter.

Mit spørgsmål er, hvor tæt gamere sidder på deres TV?

I mit tilfælde har jeg et 40" TV, og jeg vil gerne sidde 2-3 meter fra skærmen, for at opnå det bedste oplevelse.

Instagram: #welovevideogamesbook
Carmillah
Moderator
Carmillah
Jeg har en 40'' og jeg sidder nok 3-4 meter væk fra skærmen. Jeg kan sagtens mærke at det er for stor afstand. Derfor er min plan egentlig at købe en 50'' til næste år, da min stue egentlig har en pæn størrelse som sagtens kan bære det.

Men det kan også godt være svært for mig at spille ordentligt med den afstand, på trods af at jeg har et perfekt syn. Når jeg f.eks. skal spille racing spil, så rykker jeg på møblerne, så jeg kan komme tættere på. Samme når jeg spiller Diablo, det er umuligt for mig at læse hvad der står med småt ellers.

- En dude i forklædning..
dbbuu
dbbuu
Spiller normalt på mit 24", som jeg også bruger til min computer, så sidder vel en halv meter fra skærmen.
Har haft mine konsoller tilsluttet mit 42", men mine ydeevner bliver svækket meget i FPS især.

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
cubie
cubie
Citerer Carmillah:
Men det kan også godt være svært for mig at spille ordentligt med den afstand, på trods af at jeg har et perfekt syn.

Det kan lyde som en billig bortforklaring fra en gamer med mindre gode skills : ) Nej, nu ved jeg, at du også spiller NFS, og det var faktisk her, hvor jeg også blev rigtig opmærksom på det, fordi jeg hamrede ind i den ene modkørende efter den anden.

Citerer dbbuu:
Spiller normalt på mit 24", som jeg også bruger til min computer, så sidder vel en halv meter fra skærmen.

Det er jo faktisk også meget tæt, og det vil jo svare til et ret stort TV.

Jeg har læst nogen teorier om, at man kan gange antal tommer med 7,5, og så har du afstanden i cm, som den gennemsnitlige person vil synes om. Så 40" x 7,5 = 300cm fra skærmen. Jeg tænker dog stadig, at det regnestykke må være lavet til TV kiggeri og ikke til gaming :-/

mkushye
mkushye
Sidder omkring 1,25-1,75m fra min 40"

It's my party, and I'll cry if I want to.
Aalborg
Aalborg
Jeg har rykket lidt frem og tilbage gennem tiden... pt sidder jeg vel en 2 1/2 m fra min skærm... 40"

pga Wii mote kunne jeg godt nogle gange bruge lidt mere afstand meeeen jeg kan leve med det... så meget bruger jeg heller ikke min Zelda guld wii mote... eller den lego Wii mote jeg fandt til ingen penge

"let røven og gør noget"
Thor86
Thor86
Vi har et 55" Samsung fjernsyn. Til TV sidder vi nok tæt på 4 meter. Mellem 3-4m.

Når jeg skal spille FIFA, så rykker jeg en tand tættere på, nok 1m.

Andre spil kan jeg sagtens spille i sofaen, men når det kommer til FIFA vil jeg gerne tættere på.

Og vi har endda talt om at købe en projektor. Min kæreste er virkelig udstyrs freak når det kommer til tv og lignende.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
cubie
cubie
Citerer Thor86:
Vi har et 55" Samsung fjernsyn. Til TV sidder vi nok tæt på 4 meter. Mellem 3-4m. Når jeg skal spille FIFA, så rykker jeg en tand tættere på, nok 1m.

Yooo, det er god stil! 1 meter fra 55". Jeg er virkelig glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, som synes, at det at være tæt på er en fordel!

Thor86
Thor86
haha, det kunne faktisk godt misforståes.

Jeg ved ikke om jeg virkelig sidder 1m væk når jeg spiller fifa. Nok nærmere 2m. Jeg mente at jeg rykkede 1m tættere på i forhold til før.

Men jeg sidder ret tæt på.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
MGS SNAKE
MGS SNAKE
Man bør sidde tættere på skærmen da spil ikke er det samme som at slappe af og se film... Hvis man ser film så ved man også at producenterne har gjort det tydeligt hvis de vil have man skal opdage noget...

Spil derimod kan tit handle om at gemme ting væk som en sniper eller en bestemt genstand...

Jeg ser film fra ca 3-4 meters afstand på mit 46 tommer tv men når jeg spiller rykker jeg en meter tættere på... Sidder ca 2 meter fra skærmen... Faktisk nogle gange tættere

KristianBovbjerg
Mythos
Mythos
Når jeg sidder og spiller på en konsol, sidder jeg ofte kun 2 meter derfra, ellers synes jeg mit overblik bliver forringet. Sidder jeg på min laptop er det jo så tæt man kan komme med strakte arme... har ikke problemer med øjnene overhovedet, synes bare der er så mange forstyrrende elementer hvis jeg skal sidde for langt væk.

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
BA
BA
sidder 0,5m fra min skærm. Men spiller på en 23" monitor. Sad 2m væk dengang jeg gamede på mit tv.

Nilix
Nilix
Jeg sidder relativt tæt på min skærm (har ikke styr på tommer, men det er vel ganske almindeligt i størrelse) når jeg spiller, omkring 0,5-1 meter. Men efter hvad jeg har læst og hørt skulle det ikke være farligt. Jeg hørte i radioen, at det ikke er skadeligt, at se for meget tv. Også har jeg så fundet denne artikel omkring det, at sidde for tæt på: http://m.samvirke.dk/sundhed/artikler/kan-boern-sidde-taet-paa-t
vet.html
det er godt nok omkring børn, men er rimelig sikker på, at det også gælder voksne

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.