Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Nattråden 4S Air

Niceguy69
Niceguy69
@Grub
Jeg bliver oprigtigt træt i ansigtet, når folk ikke kan forstå hvordan økonomi og menneskeliv hænger sammen.
De milliarder vi har tabt på nedlukningen og hjemsendelser af offentligt ansatte, kunne være brug på kræftbehandling osv.
Jeg synes det er en lille forsmået tankegang, at man ikke tænker på alle de familier der bliver kastet ud i økonomisk ruin pga. regeringens forfejlede indsats.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Er han ikke gået tilbage på miljø og har han ikke trukket sig ud af vigtige aftaler som er essentielle for at vi kan gør mindske den forestående katastrofe? Det er mit umiddelbare indtryk at han mener at kul er vejen frem.

Jeg mindes også at hans ændringer på Obamacare har gjort at milioner af amerikanere står uden sygeforsiking og mere eller mindre er endt i en ærgelig situation uden at Trump har i sinde at afsløre hvordan han vil fixe det.

Jeg vil også sige at det er ret kritisk at han legitimisere sindssyge konspirationsteorier og konstant sår tvivl om videnskaben. Han har fornyligt været ude og smide Fauci under bussen og virker generelt til at rynke på næsen af alt hvad der er sagligt. Jeg har faktisk svært ved at pege på en ting han har gjort som har været godt. Han har også oprustet på nukes og annuleret en historisk aftale der stoppede den kolde krig. Jeg ved ikke, det er bare svært at se de gode ting.

Felix The Reaper!
Niceguy69
Niceguy69
@Pez
Det er en måde at vinkle den på. Man kunne argumentere for Obamacare var noget makværk til at starte med, og det var godt det skrottet.
Indtil Corona rullede ind over verden var deres økonomi også i fremgang og arbejdsløsheden var faldende. ISIS er mere eller mindre besejret, hvilket jeg heller ikek synes er en dårlig ting.
Man kan sige rigtig mange grimme ting om Trump og lang de fleste er 100% berettigede, men han har i det mindste forsøgt at implementere de ting han har sagt han ville gøre. Om man så er enig i han politik er en anden ting, men det er da noget jeg ville ønske flere politikere ville gøre.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Til det her valg syntes jeg ikke han siger noget. Han siger bare at alt går godt og fortæller om alle de forfærdelige ting andre vil gøre. Men syntes ikke han siger meget andet end at han ikke vil have grøn energi, at han vil have mere politi, meget mere militær og at de skal have flere nukes.

Han har snakket meget om at han ikke tager penge fra Exxon og at han vil "drain the swamp". Men han tager penge fra Exxon og har i 4 år arbejdet ud fra deres interesser OG hyret adskillelige folk fra firmaet til højtstående stillinger. Han shiller for Regenron som han eftersigende selv har investeret penge i.

Han taler også om hvordan demokraterne er styrer af den jødiske elite osv. Hvilket er rimeligt fucked. Jeg har set flere af hans vælgermøder på det sidste og syntes sjældent han kommer med noget substantielt udover at komme med tvivlsomme sejrstaler som 70% af gangene er lodrette løgne.

Jeg ved godt at alle politikere lyver osv, men hold da op.Troede han førte sig frem som værende undtagelsen.

Felix The Reaper!
alex2life
alex2life
Lol Niceguy, fatter ikke du seriøst prøver at "Look on the brightside" med Trump....

Manden er en stor del af en destruktiv kraft der har sat USA så langt tilbage på så mange punkter at det er helt til grin.

Og i forhold til Corona - Hvis vi ser på en række andre lande.... så er jeg lykkelig for de valg der er blevet truffet herhjemme. Det er godt nok uhyggeligt at se hvordan nogle steder har valgt at håndtere det... eller netop valgt ikke at håndtere det :I

Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
Lilium11
Lilium11
The bright side med Trump er at han nok ikke har mange år igen. Bare en skam vi ikke kunne få en JFK-style henrettelse af ham. Beviser i hvert fald at 2. amendment som var ment til at Amerikanerne skulle kunne forsvare sig mod fascisterne alligevel ikke fungerer, så sku' vi ikke se at få den sløjfet?!

https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# - https://www.youtube.com/playlist?list=PLqKGFSVqZ2k-SwhuIKbNEjtzMvh7rIUAs (assorterede gaming-flexes). 30fps spil er per definition i early access
Niceguy69
Niceguy69
@Alex
Jeg siger ikke manden ikke er idiot, men jeg synes heller ikke det er fair ikke at anerkende de gode ting hans administration har gjort. Hvis jeg havde boet i USA havde jeg ikke haft lyst til at stemme på Trump. Men jeg har lige så lidt lyst til at stemme på Biden.

Grublr
Grublr
@mr.nice:

Nu er det ikke fordi jeg eksistere i en anden dimension hvor jeg lever af at betale med sten og blade jeg har fundet på jorden. Jeg er også en del af denne økonomi og kender også til den på husbehov-niveau. Jeg ved alle bliver ramt. Men når jeg ser hvordan mennesker falder som fluer, så bliver jeg sgu trist over den evige fokus på penge. Som sagt er vi sluppet billigt i Danmark, både på restriktioner og dødstal. Der flyver trods alt ikke droner rundt og tjekker om du og din familie holder jer inden døre. Du bliver ikke slået ihjel ved mistanke. Du skal gå hjem og spille computer i 14 dage, bære mundbind en gang i mellem og ellers kan du færdes ret frit som du har lyst til. Og ja økonomien er ramt. Men det er verdens økonomien der er ramt. Danmark havde (åbenbart) en kæmpe kasse med penge der bare stod ubrugt. Dét er i mine øjne et problem. De penge kunne have gjort god gavn i psykiatrien, skole- og hospitalsvæsen og ja også kræftforskning, men lige den sygdom får også årligt sindssygt mange penge indkasseret. Og det er godt, misforstå mig ikke.

Så jeg tror ikke du skal være bekymret på det punkt.

@lili:
....2. amendment

Om muligt en værre forståelse af en regel, end danskeres forståelse af ytringsfriheden..

PERSPEKTIV:

America was a wildly different place in 1791, when the Bill of Rights was added to the Constitution. There were no police stations; skirmishes with Native Americans were commonplace; and the colonists had just defeated the British Army in the Revolutionary War.

Because of this, firearms were a huge part of everyday life - from hunting down dinner to forming one of the many citizen soldier militia groups that kept the peace in the newly formed country. Even dueling with pistols had its place in society.

According to the Washington Post, a "Typical Revolutionary-era musket" had a one-round magazine capacity, and it could fire around three effective rounds per minute - in the hands of the most skilled wielder. It's maximum accuracy range had to be within 50 meters. Compare this to a "Typical modern-day AR-15," which has a magazine capacity of 30 rounds, has an effective fire of 45 rounds a minute, and an accuracy range of 550 meters.

These are vastly different weapons.

alex2life
alex2life
Det virker altså også fjollet at tale om at økonomien er super truet nu, når der stadig findes millionærer, billionærer osv.

"Økonomien" har været fucked i lang tid, når folk har fået lov til at rage sådan til sig.

Eat the rich og fordel resterne.

Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Jeg sad og læste lidt op på nogen ting. Mange hævder at han overtog en stigende økonomi fra den forrige administration som nu er skudt i sænk?

Han sænkede skatterne for de rige, hvilket skulle have givet mere velstand til alle gennem nye jobs osv. Men det skete aldrig og eneste resultat har indtil videre været at de rige blev rigere.

Jeg kunne dog se at han skrev under på et lovforslag der ændrede fængelssystemet. Der er noget med at mange sorte sidder i fængsel fordi man ryger direkte i kachotten hvis man er i besiddelse af en billig type crack mens de stoffer de rige har, giver langt mindre straffe. Det er de ved at ændre og Trump skal have credit for at han ikke har affejet det. Jeg tror det er årsagen til at han hele tiden siger at han har gjort mere for afroamerikanere end nogen anden præsident siden Lincoln. Den del er dog lidt overdrevet, også da det ikke var hans lovforslag.

Men hvis jeg har forstået det ret, så er det faktisk et ganske positivt indslag. Jeg syntes bare ikke hans sejre opvejer alle de negative ting. F.eks. Miljø, nukes, militæroprustning, Corona og undermindering af demokratiet.

Felix The Reaper!
Joeyvind
Joeyvind
Jeg smed for ca. 1 måned siden 800kr på en Trump sejr.

På daværende tidspunkt havde jeg simpelthen svært ved at forstille mig, hvordan Biden skulle kunne vinde.

Men Sleepy-Joe lader til at være vågnet, eller også eller også, er det mere et fravalg af Trump end et tilvalg af Biden, at Biden er så stor favorit.

Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
Niceguy69
Niceguy69
@Alex Modtaget. Det er folk der tjener deres egne penge der er problemet.

Jeg giver op. God weekend.

Lilium11
Lilium11
I hvert fald folk der tjener deres egne penge på at underbetale andre for deres hårde arbejde ja

https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# - https://www.youtube.com/playlist?list=PLqKGFSVqZ2k-SwhuIKbNEjtzMvh7rIUAs (assorterede gaming-flexes). 30fps spil er per definition i early access
alex2life
alex2life
Som Lilium skriver - Størstedelen hvis ikke alle billionærer og andre superrige har "tjent" deres penge på underbetalt personale.

Det sucks.

Btw.

Har en preorder på en Ps5 hos CDON og modtog den her mail i går:
https://imgur.com/a/RJHRMaJ

Først overvejede jeg om det var et scam... men så kom jeg i tanke om at de jo er svensk/norsk, hvilket forklarer de spøjse stavemåder hist og her

Men de beder mig om at svare på en mail hvor der øverst står at man ikke kan svare direkte på mailen

Hvis jeg nu tager en sølvpapirshat på og trækker den godt og grundigt ned over ørerne - Gad vide om de har taget for mange preorders og håber at en del svarer direkte på mailen med det resultat at deres preorders bliver afbestilt :I

Har skrevet til support men er der andre der har modtaget samme eller lignende mails fra CDON eller?

manutdxdk
manutdxdk
Har ikke forudbestilt. Overvejede det, men besluttede at vente til engang i 21. Men det virker mystisk at de vil have dig til at svare på en mail, som ikke kan svares på, så det er måske ikke utænkeligt. Enten det eller de har lavet en tanketorsk. Kan ikke umiddelbart se hvad det ellers skulle være.

Niceguy69
Niceguy69
@alex
Nu er billionærer ikke en ting på dansk, men lad os antage du mener milliardærer.
"Størstedelen hvis ikke alle billionærer og andre superrige har "tjent" deres penge på underbetalt personale."
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor hvor du har det fra? Grunden til jeg spørger, er jeg selv arbejder for en af Danmarks iværksættere og milliardærer og jeg bliver hverken underbetalt eller udnyttet.
Tværtimod har den virksomhed han har banket op fra grunden skabt hundredevis af jobs i DK. Jobs hvoraf medarbejderne bliver beskattet, så blandt andet folk der tøffer rundt og arbejder på et bibliotek kan få deres løn...

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Jeg tror det mange ønsker er noget ala det vi har i DK. Det er fint at man kan skabe en virksomhed ved at arbejde røven ud af bukserne og at man derefter kan høste lidt rigdom. Men jeg syntes også det er fint at man ikke kan tjene ligeså meget som f.eks. en som Jeff bezos. Hvem har brug for at have flere penge end tusindvis af mennesker kunne bruge på en livstid? Særligt set i lyset af at utallige Amerikanere skal have mindst 2 jobs for at leve et anstændigt liv.

Jeg tænker at de penge kunne gavne mere hvis de ikke bare stod og rådnede op på én rigmands konto. Det er selvfølgeligt lidt svært at rette op på, for man kan jo ikke bare tage dem fra ham. Men man kunne ændre systemet så goderne blev fordelt lidt mere ligeligt, ligesom i DK.

Felix The Reaper!
Niceguy69
Niceguy69
Grundlæggende er jeg i ideen om skat, men lige i Bezoz tilfælde er jeg enig i man burde finde en eller anden løsning, hvor han skulle åbne op for pengetanken. Jeg ville dog nok blive nakkeskudt nede i ankap klubben, hvis de vidste jeg havde den holdning

hjorth
Moderator
hjorth
Uden de tusinde og atter tusinde arbejdere der igennem årene har produceret eksempelvis Iphones mm. Ville en virksomhed som Apple aldrig være nået dertil hvor de er. Jobs og Wozniak havde ideen, men ville aldrig kunne gøre det så stort alene. Dermed ikke sagt at Jobs og Wozniak kunne undværes, jeg mener bare at en virksomhed er afhængig af langt flere faktorer end 'ejeren' for at blive succesfuld.

Med underbetalt personale kommer jeg igen til at tænke på produktionsfolk der producerer de produkter virksomhederne sælger. Typisk går man på arbejde, hvor man 'sælger' sin arbejdskraft i en periode, og det får man så en løn for. Den løn er sjældent 1-1 med den værdi der bliver produceret af arbejderen i den givne periode, da eksempelvis Iphones sælges til langt højere beløb end det arbejderen får for at lave den. Differencen på værdien arbejderen skaber kontra den værdi han får udbetalt skummes af virksomheden, hvor overskuddet så typisk går til ejerkredsen frem for alle dele af produktionen der har skabt værdien. I mine øjne er det at underbetale sine arbejdere når man skummer så meget fløde som eksempelvis Apple gør. Men jeg er også idealist, måske endda utopist. Jeg ser gerne at alle bliver betalt det samme, uanset arbejdets funktion.

Og det er ikke fordi jeg har noget problem specifikt med Apple, det var bare den første virksomhed der poppede op i mit hoved

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
Lilium11
Lilium11
Når du siger "alle betalt det samme", mener du så bare - ja lad os bare for en nemheds skyld sige alle skal ha' 20000 spir om måneden. Hverken mere eller mindre? Altså i den idealiserede utopiske vision?

Nu er jeg jo selv commie cuck for et godt ord, men synes jo stadig det er fint at den som præsterer ekstra også får noget ekstra i posen, blot at det har tendens til at stikke af til det absurde. På den måde set er jeg måske bare begejstret for at bringe en form for Topskat model til f.eks. filmstjerner og CEO'er. Så er det ellers lige meget om du er en slimklat ala Bobby Kotick eller en vellidt skuespiller som Robert Downey Jr., så har du ikke brug for så groteskt store million beløber i årsløn - Ikk' når vi har en verdenssituation hvor folk sulter, går uden uddannelse, er ofre for krig og så videre.

hjorth
Moderator
hjorth
Idealistisk vil jeg gerne at alle får det samme uanset stilling. I min verden har alle mennesker i udgangspunktet samme værdi med samme muligheder. Penge og især mange af dem giver bare flere muligheder i den samfundsmodel vi har kørende, og det er jeg egentligt ikke super fan af. Det er nok utopisk, men man må også gerne have store drømme man kan arbejde sig frem mod

Alternativt kunne man arbejde på noget som borgerløn, med en basisindkomst til alle borgere og så kan man få ekstra ved at yde ekstra eller sådan noget for at holde motivationen for at arbejde oppe. Der skal vel stadig vækstes, profiteres og drives rådrift på vores planet

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
alex2life
alex2life
@nice

"Tværtimod har den virksomhed han har banket op fra grunden skabt hundredevis af jobs i DK. Jobs hvoraf medarbejderne bliver beskattet, så blandt andet folk der tøffer rundt og arbejder på et bibliotek kan få deres løn..."

Lol, du får det til at lyde som om offentligt ansatte ikke også betaler skat

Og som Hjorth skriver - "Typisk går man på arbejde, hvor man 'sælger' sin arbejdskraft i en periode, og det får man så en løn for. Den løn er sjældent 1-1 med den værdi der bliver produceret af arbejderen i den givne periode"

Det var det jeg mente med underbetalte - De er underbetalte i forhold til den værdi de skaber. Hvilket oftest er sådan vi ender med milliardærer/millionærer som høster et kæmpe overskud.

Kunne være cool hvis vi havde en ekstra form for topskat i form af en guillotine... :I
Ej, synes bare det er til grin at en mindre gruppe mennesker kan sidde på så meget af verdens "rigdom".
Det er i hvert fald tydeligt at det ikke fungerer når der kommer nyheder om at vi er midt i en økonomisk krise samtidig med nyheder om at rige folk bare bliver rigere.

Niceguy69
Niceguy69
"Lol, du får det til at lyde som om offentligt ansatte ikke også betaler skat"

Ja når du får din lønseddel, så står der uden tvivl du betaler skat. Men er du klar over, at hvis du har en spand med vand og tager en liter og og hælder en halv tilbage, så har du ikke bidraget med noget?

alex2life
alex2life
Lol Niceguy

Morer mig altså lidt over:

"Ja når du får din lønseddel, så står der uden tvivl du betaler skat. Men er du klar over, at hvis du har en spand med vand og tager en liter og og hælder en halv tilbage, så har du ikke bidraget med noget?"

Fra en der længere oppe i tråden skrev:

"@Grub
Jeg bliver oprigtigt træt i ansigtet, når folk ikke kan forstå hvordan økonomi og menneskeliv hænger sammen.
De milliarder vi har tabt på nedlukningen og hjemsendelser af offentligt ansatte, kunne være brug på kræftbehandling osv.
Jeg synes det er en lille forsmået tankegang, at man ikke tænker på alle de familier der bliver kastet ud i økonomisk ruin pga. regeringens forfejlede indsats."

Rimelig vild forsimpling fra en der klager over andre ikke forstår noget økonomi-relateret.

Men tolker det som at du ikke selv bruger folkebiblioteket, your loss.

Niceguy69
Niceguy69
@alex
Lad os bare lukke den her, der kommer alligevel ikke noget konstruktivt ud af det.
Lille sidenote. Jeg bruger biblioteket, da jeg alligevel er tvunget til at betale til det, men det er ikke med min gode vilje.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.