Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvad fik du at spise igår?

Mythos
Mythos
Kender i det, at man mangler ideer til aftensmaden, eller bare ikke kan huske hvad i fik at spise igår? Det kan denne tråd hjælp med.

Jeg er faktisk på slank pt., men valgte udelukkende at spise skyr til morgenmad og frenchtoast til aftensmad

Alt fra en Lille snickers til en stor bøf er velkommen i tråden! Hvad spiste du igår?

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
Ak-master
Ak-master
Fedt at se alle de nye tråde. Denne er lidt random, men det skal der også være plads til.
I går fik jeg bøf med løg, brun sovs, kartofler og kogte grøntsager. Selvfølgelig ganske lækkert.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Mythos
Mythos
Citerer Ak-master:
Fedt at se alle de nye tråde. Denne er lidt random, men det skal der også være plads til.
I går fik jeg bøf med løg, brun sovs, kartofler og kogte grøntsager. Selvfølgelig ganske lækkert.

Jeg har skruet lidt op for min egen tråd-produktion, vi skal have gang i lortet herinde!!

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
JØP
JØP
Hjemme hos os er vi holdt op med at lave mad i stor stil - på en måde. Vi er nemlig gået over til at få mad leveret, så vi slipper for planlægning og indkøb. I september måned prøvede vi også at få det leveret stort set færdiglavet, men det blev for kedeligt (maden) og usundt. Så nu bestiller vi nogle af de der måltidskasser hos Aarstiderne og ser, hvordan det bliver i længden. Vi gør det af hensyn til tiden, da vi begge har ret meget om ørerne for tiden.

Så i går fik vi kulmulekoteletter med dampede porrer og gulerødder samt stegt hvidkål. Super lækkert, faktisk, og egentlig ikke særligt besværligt at lave!

Thor86
Thor86
Citerer JØP:
Hjemme hos os er vi holdt op med at lave mad i stor stil - på en måde. Vi er nemlig gået over til at få mad leveret, så vi slipper for planlægning og indkøb. I september måned prøvede vi også at få det leveret stort set færdiglavet, men det blev for kedeligt (maden) og usundt. Så nu bestiller vi nogle af de der måltidskasser hos Aarstiderne og ser, hvordan det bliver i længden. Vi gør det af hensyn til tiden, da vi begge har ret meget om ørerne for tiden.

Så i går fik vi kulmulekoteletter med dampede porrer og gulerødder samt stegt hvidkål. Super lækkert, faktisk, og egentlig ikke særligt besværligt at lave!

Jeg har tit overvejet dette, men jeg synes prisen er relativt pebret. Om end man får sat en masse tid fri, som ellers ville gå til planlægning af mad og indkøb.

I går : Kylling suppe med linser, porre, frisk chilli, peberfrugt kogt i kokosmælk. Alternativt kan man tilføje kartofler.

2-3dåser kokosmælk (3 ville ikke helt ved siden af)
1 frisk chilli.
En pakke kyllingfilet (og lad nu vær med at købe dem med lage / vand i. Det er kylling som har haft en røvhamrende elendigt liv, og det afspejler sig i kvaliteten af kødet.) Jeg købte 600g, således der er mere end til en aften.
En dåse linser. (Så er de klar til at bruge i maden).
To peberfrugtr.
To porre.

Toppes med peanuts / persille, eventuelt æble.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
JØP
JØP
Citerer Thor86:
Jeg har tit overvejet dette, men jeg synes prisen er relativt pebret. Om end man får sat en masse tid fri, som ellers ville gå til planlægning af mad og indkøb.

Enig, prisen er lidt høj som sådan. 658 kr. fra Aarstiderne for en kasse med mad til fem dage for to personer giver en dagspris på knap 132 kr., og så er der ikke så meget mad tilovers til frokost dagen efter. Men for at være ærlig er penge pt. ikke noget stort problem for os (jeg arbejder indenfor IT-udvikling, og hun er læge), så vi har valgt, at det er en luksus, vi godt kan tillade os. Jeg tror også, at vi i længden ikke kommer til at bruge væsentlig flere penge på det ift. selv at stå for det hele, da vi (let) slipper for dobbelt-indkøb og kassering af gamle varer. Det eneste vi skal købe nu er morgenmadsprodukter, basiskrydderier / -ingredienser og mad til weekenderne.

Mythos
Mythos
Min kone og jeg bruger ofte 5min på at lave en madplan om søndagen, som vi så handler ind til, så har vi til hele ugen! Noget lettere når man har 2 unger, så skal man ikke stå sent om eftermiddagen og finde på noget.

Thor86
Thor86
Citerer JØP:
Enig, prisen er lidt høj som sådan. 658 kr. fra Aarstiderne for en kasse med mad til fem dage for to personer giver en dagspris på knap 132 kr., og så er der ikke så meget mad tilovers til frokost dagen efter. Men for at være ærlig er penge pt. ikke noget stort problem for os (jeg arbejder indenfor IT-udvikling, og hun er læge), så vi har valgt, at det er en luksus, vi godt kan tillade os. Jeg tror også, at vi i længden ikke kommer til at bruge væsentlig flere penge på det ift. selv at stå for det hele, da vi (let) slipper for dobbelt-indkøb og kassering af gamle varer. Det eneste vi skal købe nu er morgenmadsprodukter, basiskrydderier / -ingredienser og mad til weekenderne.

I den situation, så ville jeg også gøre det. Fornuftigt. Man skal jo også vurdere tiden man får ved, at man køber sig mere tid til andre ting.

Citerer Mythos:
Min kone og jeg bruger ofte 5min på at lave en madplan om søndagen, som vi så handler ind til, så har vi til hele ugen! Noget lettere når man har 2 unger, så skal man ikke stå sent om eftermiddagen og finde på noget.

5 min for mig kan ikke gøre det.. Det er primært mig som laver mad herhjemme, men 5 min er simpelthen for lidt. Jeg går måske for meget op i det hmm.

Tænker I selv over hvad I vil have at spise, eller hjælp via nettet? Jeg går en del op i, at maden er varierende fra uge til uge. Den samme ret må gerne gå igen, men jeg vil helst gerne have variation, således der ikke er 3 af de samme retter på 2 uger.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
Mythos
Mythos
Vi går op i hvad vi spiser, men med tiden og erfaringen har man da fået sig en del retter, men klart, en hverdag med børn, arbejde, vasketøj og alt det pjat, så opfinder jeg ikke den dybe tallerken hver uge ;)

Men spiser altid grønsager eller salat, gider ikke aftensmad uden!

Aalborg
Aalborg
Hjemmegjort pizza... yum yum... skal bare have fundet noget ordentligt pepperoni... det de havde i Rema... yrk.... pillede det af...

"let røven og gør noget"
Olschansky
Olschansky
Citerer Thor86:
Citerer JØP:Hjemme hos os er vi holdt op med at lave mad i stor stil - på en måde. Vi er nemlig gået over til at få mad leveret, så vi slipper for planlægning og indkøb. I september måned prøvede vi også at få det leveret stort set færdiglavet, men det blev for kedeligt (maden) og usundt. Så nu bestiller vi nogle af de der måltidskasser hos Aarstiderne og ser, hvordan det bliver i længden. Vi gør det af hensyn til tiden, da vi begge har ret meget om ørerne for tiden.

I går : Kylling suppe med linser, porre, frisk chilli, peberfrugt kogt i kokosmælk. Alternativt kan man tilføje kartofler.

2-3dåser kokosmælk (3 ville ikke helt ved siden af)
1 frisk chilli.
En pakke kyllingfilet (og lad nu vær med at købe dem med lage / vand i. Det er kylling som har haft en røvhamrende elendigt liv, og det afspejler sig i kvaliteten af kødet.) Jeg købte 600g, således der er mere end til en aften.
En dåse linser. (Så er de klar til at bruge i maden).
To peberfrugtr.
To porre.

Toppes med peanuts / persille, eventuelt æble.

Man kunne nu altså også toppe med koriander Nu ved jeg dog godt det langt fra er alle der kan lide koriander, men jeg kunne nok gnaske et bundt i mig uden tilbehør til

Tillagt 2015-10-14 10:04:
Men til Topic lavede jeg wok stegte grøntsager med friske vanamei rejer i kokosmælk. (Får leveret en fiskekasse hver tirsdag).

Missing Avatar
Ismanden777
Haha, jeg fik metepik som vi kalder det. Altså medisterpølse. Som i de gode gamle firsere var det med brun sovs og hele molevitten. Det kan jeg sgu godt lide.

Det er nok ikke det sundeste i verden, men det er jo en herlig spise. Især når man griller pølsen synes jeg, det bliver helt kanon. Og så godt med krydderier.

God dag.

Mads Jensen

Link fjernet //Carmillah

hjorth
Moderator
hjorth
Jeg fik pariserbøf til aftensmad i går

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
Aalborg
Aalborg
Citerer Ismanden777:
Det er nok ikke det sundeste i verden, men det er jo en herlig spise. Især når man griller pølsen synes jeg, det bliver helt kanon. Og så godt med krydderier.

Min mor er/var mester i at ruinere mad.... så da jeg flyttede hjemmefra troede jeg medister skulle smage som at stikke tungen ud af vinduet.. indtil jeg smagte det .. lavet af en der havede forstand på det... det er fanme godt når det er lavet ordentligt

Ohhh Stegt flæsk med persille sovs... det må jeg snart have igen

"let røven og gør noget"
Carmillah
Moderator
Carmillah
Jeg brugte 13 timer på at rejse fra en destination til en anden, så da jeg endelig ramte sofaen, skulle jeg bare have noget der var nemt at kaste i hovedet.

Heldigvis var jeg forberedt, så i fryseren havde jeg hjemmebagte hot pockets, som jeg har lavet med tomat, kylling, bacon og ost. Opskriften starter med en blød pølsebrødsdej som jeg ruller fladt, putter fyld på og putter på en bageplade med den lukkede side nedad. Ovenpå drysser jeg friskkværnet salt og peber.

Jeg eksperimenterer uhyggeligt meget i mit køkken, så jeg synes yderst godt om denne tråd!

- En dude i forklædning..
kenmicjen1
kenmicjen1
Jeg hjalp til med flytning så det blev til nem mad... Men har godt styr på det! Morgenmad: havregrød med banan, valnødder og kanel!
Middag: En dejlig stor sandwich fra Kvickly..
Aftensmad: lidt over en halv familiepizza..
Snacks ind imellem: æble, müslibar, vindruer... det var vidst det..

Men ellers til en god aftensmad er det super lækkert bare at stege en gang kylling i paprika, lave en champignonsauce (kan godt lide at komme en spsk. østerssauce i.. mums)... og så bare en gang små kartofler i ovnen, vendt i olie, hvidløg og timian.. nemt og lækkert ?

Magnus Groth-Andersen
GR®
Magnus Groth-Andersen
En bager ved siden af min nye lejlighed havde "tæske lækker chokolade tærte". Den skulle prøves. Bagefter var der mavepine. Jeg gik sulten i seng. Editor-in-mischief.

Mike JezZ
Mike JezZ
Citerer Magnus Groth-Andersen:
Editor-in-mischief.

Så må du igang med køkkenet derhjemme og blive Editor-in-Master-Ch(i)ef:

Jeg fik lavet hjemmelavet medister igår, det var lækkert Skal ha rester i dag mums

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.