LIVE
logo hd live | Xbox Games Showcase Extended
See in hd icon
Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Varm Playstation3 slim

Jeg har på det seneste oplevet at min 2-år gamle playstation3 bliver ret så varm når den bliver brugt i over en halv time, uanset om det er spil eller blu-ray film. Ved ikke hvad det skyldes, har kun 2 bud:

1: den står ikke længere i et rullende tv-bord med luft bagud til men i en tv-reol.
2: Den har nogle år på bagen og kan måske samle støv over årene.

Har i lignende erfaringer? Og kan jeg trygt spille videre trods varmen eller skal jeg frygte for mine save-games?
PS2 styrer
  • 0
tror mest det er placeringen og ellers hvis det er støv kan du lave en rens ved at holde tænd knappen nede i længere tid (mener det er den...)
manick_dk på PS3 og TDA Manick on Xboxlive
  • 0
Citerer ps2 nerd:
den står ikke længere i et rullende tv-bord med luft bagud til men i en tv-reol.

Dette. Det er en sand dræber.
:)
  • 0
Hvor kommer slimet ud? Og hvor varmt er det cirka. Har du prøvet at tage dets temperatur?
IF LIFE GIVES YOU LEMONS, YOU FIND A NEW GOD
  • 0
Citerer Lee West:
Citerer ps2 nerd:den står ikke længere i et rullende tv-bord med luft bagud til men i en tv-reol.

Dette. Det er en sand dræber.

Tak for tippet, næste gang jeg vil spille lidt playstation vil jeg prøve at rykke konsollen op ved siden af tv'et hvor der er mere luft og se hvilken forskel det gør.

Citerer Sturmgeist:
Hvor kommer slimet ud?

Så slemt er det dog ikke, slim er navnet på modellen
PS2 styrer
  • 0
Har desværre ikke hjulpet betydelig nok, så tror fremover at jeg vil holde mig til spilsessioner på højst 60-80 minutter, så bliver varmen ikke alt for slem. Betyder dog selvfølgelig at AC III bliver et lidt længere spil, men alternativet er at opgradere til den nyeste PS3 og vil jeg ikke nu når PS4'eren er blevet annonceret Så nyder blot spillet i små doser, så kan jeg også kaste lidt kærlighed i retning af Ocarina of time til 3DS
PS2 styrer
  • 0
min står altid frit, og har aldrig haft problemer med den, er på 3,5 år nu.
  • 0
Citerer Sturmgeist:
Hvor kommer slimet ud? Og hvor varmt er det cirka. Har du prøvet at tage dets temperatur?

Hehehe. Det er sgu sjovt...
  • 0
Tror det er meget bedre hvis den altid kan få luft hele vejen rundt, skulle vidst være noget skidt at have den et lukket sted, som i en smal hylde.

Du kan også prøve selv rensningen som SuperFreak snakker om, bare vær opmærksom på at det er gået galt for nogen der har gjort det, især hvis det har været flere gange. Har dog også læst om en del der har haft held med rensningen, hvor det har hjulpet.

Sådan gør du:

* Sluk din ps3 fuldstændig (bagpå).
* Sæt fingeren på "eject disc" knappen og hold den inde.
* Tænd din ps3 bagpå mens du holder fingeren på "eject" knappen.

Konsollens "fan" vil nu gå i gang med at rense den for støv i ca. 30 sekunder. Når den er færdig sluk din ps3 bagpå og den skulle nu være ren og klar til at køre flydende. Virker på alle Slim modeller undtagen 60GB.

Men husk at det kan være farligt, ikke noget jeg tør på min ps3, men måske et forsøg værd når din ps3 er næsten fortabt i forvejen

http://n4g.com/news/134635/ps3-fan-test-is-dangerous
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.