Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Fuld HD på ikke-fuld-HD tv??

Missing Avatar
prettypunk
er der nogen der lige kan skære det her ud i pap for mig?
jeg sad og kiggede på panasonics nye PX70 42" plasma tv, og de skriver så at det kan klare 1080P input, men skærmen er kun 1024x768? fuld HD, eller 1080P, er som bekendt på 1920x1080 punkter, så hvordan skulle det kunne lade sig gøre?

du kan da umuligt fylde 1920x1080 pixels ind på et område der kun er 1024x768 uden at skære noget væk, og så er det jo ikke "fuld HD" mere?

Missing Avatar
Mikael Hansen
Uden at kende det specifikke tv, vil jeg tro det kan modtage signalet og skalere det ned til skærmens egen opløsning.

Ret mig hvis jeg tar fejl...

Missing Avatar
prettypunk
ja så langt var jeg også kommet, men det er det jeg mener: hvis den skalerer signalet ned, er det jo ikke fuld HD mere? det lugter da rimeligt meget af fusk syntes jeg

Missing Avatar
Mikael Hansen
Eller... kreativ markedsføring... I langt de fleste tilfælde tror jeg dårligt producenterne selv ved hvad alle de fine udtryk de slynger omkring sig betyder.

Velkommen i HD-junglen...

Shad0w
Shad0w
Hvor ser du at det skulle være full HD?

At det er 1080p kompatibelt er som du er inde på ikke det samme som full HD.

Det er i øvrigt et rigtig godt fjernsyn..

XBL Gamertag: Shad0w DK
Soffe
Soffe
For at et TV kan være Full HD og understøtte 1080p, så skal det have en opløsning på 1920x1080 pixels.

Men jeg vil nu ikke ligge sååå meget i opløsningen, hvis jeg var dig (; der er så mange andre ting der er vigtigere, opløsningen er kun lige de sidste 5%

Missing Avatar
prettypunk
jeg var lige ned og se det idag, og fik en lang forklaring som jeg ikke engang gider gentage her, men det så godt ud og koster "kun" 12.000 kr i tape connection. så nu skal jeg ud og samle flasker tror jeg

han sagde forøvrigt også at alle blu ray film i europa kun får den lille HD opløsning pga en fælles norm der er blevet vedtaget? whaaat?

Sadako Yamamura
Sadako Yamamura
Kan være at skærmen kan klare 1080i.
Kan være en trykfejl.
Kan være at den som skrevet kan modtage et 1080P signal, men skalere billedet til 1080i.

If I'm a child that means you're a pedophile, and I'll be damned if I'm going to stand here and take this from a pervert
Missing Avatar
Quiet_Riot
PX70 vil vise 1080P som enten 720P eller 1080i.
Der kommer snart en 1080P-model fra Panasonic, så hvis du absolut hvis eje 1080p tv, så er det et godt bud. Detalje-graden er lidt bedre på gode 1080p tv, som viser en 1080p-kilde såsom BR, HD-DVD eller lign.

Fælleskøb på PX70 i 37"-42" og 50". Ganske billigt, især hvis det ender med 100 tilmeldte eller over, hvilket nok skal ske...
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1
189&zoneid=19

Sadako Yamamura
Sadako Yamamura
720P ville kun på den skærm kunne vises i 4:3 format, og jeg mener at standarden er 16:9.

1080i kan lade sig gøre i 16:9, men det er dog godt nok lidt af en falsk reklame. Specs på 1024 * 768 er helt korrekte (ifølge data sheet / specs på skærmen).

Sørgeligt.

If I'm a child that means you're a pedophile, and I'll be damned if I'm going to stand here and take this from a pervert

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.