Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Politikens test af VITA

Tupiaz
Tupiaz
Citerer Lee West:
Priser fra 85 kroner? Det er jo direkte forkert. Et hav af minis starter på omkring 8 kroner. En af titlerne på min top ti-liste koster 20 kroner. Til gengæld kan jeg jo ikke forbavses over, at Escape Plan får positive ord, for så kan der jo snobbes lidt der. Stil og politik over gameplay.

Jeg vil slet ikke bedømme om hardwaren eller spil udvalget er i orden for en gaming konsol, det kan jeg ikke da jeg ikke har prøvet maskinen. Jeg vil dog mene det ville have været hul i hovedet at lave PSP vitaen som PSP Go. Jeg vil dog mene at sammenligningen mellem prisen omkring Plants vs. Zombie er et problem for Sony. Prisen var desuden også grunden til jeg købte spillet til min Android smartohone frem for XBLA, da prisen var ca. 4 gange så høj. Jeg vurdere at spillet ville fungere fint på telefonen, hvilket det desuden gør. Hvis PSP vitaen vil konkurrer mod det, må de sænke prise. Man kan ikke sælge det samme spil så meget dyre og forvente det vil sælge det samme.

Signatur er overvurderet.
SuperfreakDK
SuperfreakDK
Godt lide han nævner Iphone i artiklen som den VITAen slår... burde være mere logisk han nævnte android når det kommer til hardware men også især priserne på storen, hvor spil er billigere end på apple store og nogen ligefrem gratis virker ikke som om han har undersøgt markedet ordentligt...

Men ja vil give ret i nogen af spillende er dybt godnat i den prisleje de ligger i men omvendt skal man også tænke på at visse af de 400krs spil også lige har det mere indhold i spillet end de 30krs spil som android og apple kan levere tænker f.eks. Uncharted, Wipeout... bare lige for at nævne nogen

Ja plant vs zombies prisen på det er dyb godnat vil jeg give ret i, men det et få tal af spillende hvor prisen ikke stemmer over ens

manick_dk på PS3 og TDA Manick on Xboxlive
Tupiaz
Tupiaz
Citerer SuperfreakDK:
burde være mere logisk han nævnte android når det kommer til hardware men også især priserne på storen,

Jeg tror nu han gør det fordi flere kender iPhone og kan relatere til dette, ikke fordi han ikke kender priserne på de forskellige platforme.

Citerer SuperfreakDK:
de 400krs spil også lige har det mere indhold i spillet end de 30krs spil som android og apple kan levere tænker f.eks. Uncharted, Wipeout... bare lige for at nævne nogen

Jeg læser artiklen noget anderledes, jeg ser det ikke som at Thomas Vigild synes det det store problem er de eksklusive titler som findes på disk, men at priserne for de små spil på PSP vita storen enten har noget tilsvarende på iPhone/Android eller en billigere model. Plants vs. Zombies er ikke det eneste eksempel han giver. Lumines er 14.5 gange så dyr. Det forekommer for mig at være en grotesk pris.

Lee West
Lee West
Lumines-spillet er heller ikke det samme. Selvom de ligner.

Jeg er såmænd ikke rasende uenig med Thomas om tanken, kun om de såkaldte fakta, og jeg har snakket med ham om Vitaen flere gange (især da det var den jeg havde, han overtog til test). Jeg føler dog, at hans eksempler er i hampen, da det virker som om, at han allerede har draget konklusionen inden markedet undersøges til bunds. PVZ undtaget.

Det er i øvrigt ikke Sonys skyld, det står jo frit for udviklerne at sætte deres priser på PSN-spil.

... og Minis starter stadig på 8 kroner. One Epic Game som jeg anbefalede, koster en tyver. Der er langt der fra og op til priserne der nævnes.

Udover det, må jeg hellere smide et link til min tekst også:
http://www.gamereactor.dk/artikler/95441/En+uge+med+PS+Vita/

:)
Tupiaz
Tupiaz
Citerer Lee West:
Lumines-spillet er heller ikke det samme. Selvom de ligner.

Okay det gør selvfølgelig sammenligningsgrundlaget noget anderledes og jeg har ikke prøvet hverken det ene eller andet spil kan jeg ikke vurdere om det er pengene værd. Jeg synes dog stadig det LYDER som en stor prisforskel. Hvis jeg havde begge, så tvivler jeg på jeg ville købe PS3 versionen.

Citerer Lee West:
Det er i øvrigt ikke Sonys skyld, det står jo frit for
udviklerne at sætte deres priser på PSN-spil.

Men de kan vel sådan set gå ind og prisregulere. Det gør de da så vidt jeg ved på PS3's store eller tager jeg fejl? Om ikke andet har X360'eren bevist at man kan fastlægge et prisloft. Selvom PvZ også her bliver solgt for dyrt hvis man sammenligner med den håndholdte version.

Nå det så er sagt så er enige i at det er tidligt at bedømme maskines onlinesalgs muligheder, alle har haft sine børnesygdomme hvad det angår og der virker PS3'en trods alt som en bedre start end meget andet. Da jeg ikke selv har haft maskine i hænderne bider jeg kun mærke i de to eksempler hvor jeg synes prisen lyder for høj. Kan forstå der findes en lang række af små spil, som er klar til at tage kampen op imod iPhone. Desuden lyder epic game pænt...ja epic.

The_Dude
The_Dude
hvad er prisen på Plants vs Zombies da på PSV ?

Y can't metroid crawl ?
misuma
misuma
89 kr mener jeg Ü

Tillagt 2012-02-25 14:54:
Edit: 84,95 kr

Du er ik' den skarpeste kniv i skoven, hva?
oliman22
oliman22
Citerer The_Dude:
Det er billigere til 3ds så

Og iphone + android

https://www.youtube.com/watch?v=yg-TqEFYcfM
The_Dude
The_Dude
jaja :p
Men det ved folk jo ;)

Y can't metroid crawl ?
misuma
misuma
Citerer The_Dude:
Det er billigere til 3ds så

Ja ja, men med Vita'en kan man ryste solsikkefrøene til sig

Du er ik' den skarpeste kniv i skoven, hva?
The_Dude
The_Dude
det er da alle de ekstra penge værd så, det kan jeg godt se

Y can't metroid crawl ?
Jiz
Jiz
Jeg sagde jo, at jeg skifter holdning ofte og det fik jeg så gjort og nu er jeg også ejer af en PSVita

Fik købt en PSP til kun 200kr af en ven, fik taget min lillebrors gamle psp spil (hans psp gik itu og jeg købte ham en PS3), han havde 8 psp og flere ps2 spil der samlede støv..

Dem byttede jeg hos Gamestop og fik dermed en psvita 3g til kun 1600 kr ca. ink. et spil

The_Dude
The_Dude
du fik ikke mange basseøre for dine PSP og PS2 spil så

Y can't metroid crawl ?
Jiz
Jiz
The_dude:
Fik skrabet lidt over 800 kr for pspen og spillene. Synes jeg selv er fint nok. De blev alligevel ikke brugt

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.