Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hjælp: Hvor mange watt bruger PC?

TurkishDon
TurkishDon
Hvor mange watt bruger en PC under gaming? Jeg har overvejet at købe en. En PS4 bruger ca. 140 kwt under gaming. Hva så med PC? Kan det være rigtigt at de kommer helt oppe på 500 kwt eller er det bare max grænsen, som butikkerne reklamerer med?

The_Dude
The_Dude
Tror ikke det er kwat men bare wat

Y can't metroid crawl ?
Thor86
Thor86
Det er absolut ikke kW, men bare watt.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
Lilium11
Lilium11
Citerer ReallyNigga:
Hvor mange watt bruger en PC under gaming? Jeg har overvejet at købe en. En PS4 bruger ca. 140 kwt under gaming. Hva så med PC? Kan det være rigtigt at de kommer helt oppe på 500 kwt eller er det bare max grænsen, som butikkerne reklamerer med?

Dit strømforbrug kommer jo an på hvor high-end dit udstyr er. Det kræver jo sin strøm at producere stærke resultater.

Det watt som du ser på strømforsyningen er grænsen for hvor meget den kan slæbe maximalt. Jeg forbruger omkring 400 watt med mit build, som er noget af et monstrum, hvis man kører et mere almindeligt setup af en rimelig kvalitet, så ender man omkring 230-250w.

PS4'eren kommer altid til at være billigere i strøm, uden tvivl. Hvor meget det bliver gjort op i kroner og ører er jeg desværre ikke i stand til at svare på, men det har ikke knækket mit SU-budget i hvert fald.

Folk der vil binde mig på ærmet at jeg "også bare hader alle spil", skal følge dette link ( https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# ) og sortere efter rating, thi så vil de se at det forholder sig anderledes.
TurkishDon
TurkishDon
Orh sygt, du kan have 2-3 PS4 tændt hvis din PC bruger så meget. Plus du også har din skærm tændt Lilium... og højtaler tror faktisk det er dyrt at bruge PC, holder mig bare til konsol.

The_Dude
The_Dude
Nej det er ikke dyrt. 400 watt i timen er vel lige under 50 øre pr time. Så hvis du spiller 5 timer på en dag har det kostet 2.5 kr
Det er vel småpenge ?
Eller er jeg hel gal på udregningen?

Y can't metroid crawl ?
Lilium11
Lilium11
Citerer ReallyNigga:
Orh sygt, du kan have 2-3 PS4 tændt hvis din PC bruger så meget. Plus du også har din skærm tændt Lilium... og højtaler tror faktisk det er dyrt at bruge PC, holder mig bare til konsol.

Og den har produceret flere billeder i sekundet en de PS4'ere ville have gjort, og i bedre kvalitet og opløsning. Ikke for at blære mig, men for at illustrere at det højere strømforbrug hænger sammen med et væsentligt bedre output. Jeg har lige smuttet forbi Strøm.dk's prisberegner og ifølge den koster det omkring 5 kroner om dagen med mit build, PS4'eren ville koste mig 1,6 kroner.

Taget i betragtning at jeg plejer at smide en 20'er hver vej for at komme med bussen fordi jeg er for doven til at gå 3 kilometer i skole (eller rettere, jeg gider ikke al den down-time!), så synes jeg sku' det er pebernødder.

Folk der vil binde mig på ærmet at jeg "også bare hader alle spil", skal følge dette link ( https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# ) og sortere efter rating, thi så vil de se at det forholder sig anderledes.
Hyuuga
Hyuuga
Citerer ReallyNigga:

Ja fordi et stort TV + anlæg som mange har, gør det jo lige så dyrt .. Så medmindre du har et lille 22 tommer til din PS4, ja så synd for dig.

Og hvorfor gå så meget op i strømforbrug på ens hobby, så længe du slukker den når du ikke bruger den

If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3?
Mike JezZ
Mike JezZ
Citerer ReallyNigga:

Hvis du ikke har råd til at betale 50 øre i timen for at spille på en high end PC, så tror jeg ærlig talt heller ikke at du ville have råd til at betale for at spille på en konsol i forhold til.

Alene bare prisen på et spil mellem PC og en konsol gør det billigere at spille på en PC i længden.

Det kan godt være at jeg ser forkert, men ud fra mit syn ser det ud til at denne tråd prøver at skabe lidt platforms splid

The_Dude
The_Dude
og hvis man har en gammel TV skærm suger den også flere penge end en PC monitor

Y can't metroid crawl ?
Mimic_Octopus
Mimic_Octopus
Citerer The_Dude:
og hvis man har en gammel TV skærm suger den også flere penge end en PC monitor

Det siger vidst sig selv, men jeg tror dårlig nok jeg bruger 2 kwatt om dagen med mit tv og org ps4, endnu mindre med min Switch

Thor86
Thor86
En kW koster ca 2.25-2.50,- kr i dag.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
Joeyvind
Joeyvind
Citerer Mike JezZ:
Hvis du ikke har råd til at betale 50 øre i timen for at spille på en high end PC, så tror jeg ærlig talt heller ikke at du ville have råd til at betale for at spille på en konsol

Det var faktisk et godt og ret uoplyst argument du kom med, for ikke at eje en pc.

Det er jo et vanvittigt strømforbrug, og nærmest miljøsvineri sammenlignet med konsol.

People = Shit - Tilføj mig på PS4: Joeyvind
TurkishDon
TurkishDon
Gaaaal vidste slet ikke at strøm var så billigt, det er jo gratis jeg forventede det var dyrt, fordi PC bruger 3x mere strøm end PS4.

Nogen der kan anbefale en gamer pc til 6000kr, der ikke overopheder meget og støjer?

The_Dude
The_Dude
Citerer ReallyNigga:
Gaaaal vidste slet ikke at strøm var så billigt, det er jo gratis jeg forventede det var dyrt, fordi PC bruger 3x mere strøm end PS4.

Nogen der kan anbefale en gamer pc til 6000kr, der ikke overopheder meget og støjer?

Til den pris skal du så ogs0 have skærm, windows, mus og tastatur ?
Hvis ja så glem det Til 6000

Y can't metroid crawl ?
Lilium11
Lilium11
Kig evt. herinde https://www.mm-vision.dk/visiongaming/vision-game-VG-pc

Det er lidt over 6000, men du vil nok også gerne have noget der virker - Kan også gøres billigere, men kan ikke med god samvittighed anbefale så sølle hardware

Mike JezZ
Mike JezZ
Citerer Joeyvind:
Citerer Mike JezZ:Hvis du ikke har råd til at betale 50 øre i timen for at spille på en high end PC, så tror jeg ærlig talt heller ikke at du ville have råd til at betale for at spille på en konsol

Det var faktisk et godt og ret uoplyst argument du kom med, for ikke at eje en pc.

Det er jo et vanvittigt strømforbrug, og nærmest miljøsvineri sammenlignet med konsol.

Jeg er faktisk blevet spurgt privat herinde fra en bruger om hvad strømforbruget er på en PC, og jeg må ærligt erkende, at jeg ingen idé har om hvad den bruger. Jeg bruger kun de tal, som de øvrige brugere herinde har brugt, så er de faktuelle forkerte, så beklager jeg

Skal vi ud i miljøsvineri, så sviner konsolejere vel mindst ligeså meget, hvis ikke mere? En stor del af disse ejere køber nemlig fysiske spil, hvor der produceres en masse plastik.

The_Dude
The_Dude
Din PC kan ikke bruge mere end din PSU kan levere, i timen.

De fleste gode PCer kan køre på 500w.
Et svin af en PC som Lillium har skal sikkert bruge lidt mere

Jeg gik overkill dengang med mit og købte 850w lol. Jeg har et GTX 670 og en 2500k

Y can't metroid crawl ?
TurkishDon
TurkishDon
Jeg har regnet alt ud nu og jeg bruger kun 4.7kr i alt om måneden på at køre min PS4. Brugte Dongs oplysninger, så Mike du har ramt rigtigt. Tak for hjælpen alle sammen .

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.