Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge 2021

hjorth
Moderator
hjorth
9/52
Astro's Playroom
Timer: En del
Karakter: 10/10

Det er let, men det gør ingenting. Det er et fantastisk lille spil og en kæmpe tur ned af hukommelsens snørklede sti. Nogen vil måske kalde det en teknisk demo af mulighederne i Dualsense, men det er samtidig mindst lige så gennemført som Astro Bot: Rescue Mission. Det eneste negative jeg kan komme på er at det er for kort, men det er samtidig gratis så det er nok fair nok.
Ingen med kærlighed til playstation bør snyde sig selv for denne oplevelse.

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
manutdxdk
manutdxdk
@hjorth

Helt enig. Det er fyldt med små nostalgiske referencer, hvilket er virkeligt hyggeligt, og man skal ikke snyde sig selv for det. Vil også mene at jeg var for hård med mit 7-tal.

Lilium11
Lilium11
20/52
Yakuza 4 Remastered
6/10
39 timer

Bedre end 3'eren, men combat er stadig meh som altid. Særligt tydeligt ved sidste kamp, hvor en galakse-hjerne hos Sega mente at vi lige skulle genbruge boss-kampen med Jingu. Historien synes jeg dog var bedre.

Jeg er også lidt nedern over at skulle rende rundt med 4 karakterer. Det fungerer fint for historien, men det gør at karakterers progression føles lidt halvligegyldig fordi du styrer en ny dude lige om lidt.

https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# - https://www.youtube.com/playlist?list=PLqKGFSVqZ2k-SwhuIKbNEjtzMvh7rIUAs (assorterede gaming-flexes). 30fps spil er per definition i early access
McCandlessDK
McCandlessDK
13/52
Deliver Us The Moon
6/10
Tid: cirka 6 timer

Et narrativt indiespil, hvor man som ensom astronaut skal finde ud af, hvad der er gået galt på månebasen, som samtidig fungerer som Jordens primære energikilde.
Grafikken er ikke specielt imponerende, men heller ikke grim.
Historien starter egentlig interessant nok, men trækker desværre i langdrag. Gameplay består hovedsagligt af gådeløsning og disse er okay, ikke alt for svære, henimod slutningen bliver de endda også lidt udfordrendende. Mit største problem med spillet er, at det ofte er så mørkt, at det bliver svært at se noget og det blev irriterende og så blev jeg aldrig rigtig engageret i historien. Heldigvis var spillet ikke så langt.

McCandlessDK
McCandlessDK
14/52
Mortal Kombat 11
8/10
Tid: cirka 6 timer

Virkelig flot og velspillende fighter.
Desværre har newgen versionen en bug, som gør, at cirka halvdelen af alle mellemsekvenser i historien går ud af sync. Det blev ret irriterende. Især fordi historien er helt hæderlig og har mange fine øjeblikke.
Ronda Rousey som stemmeskuespiller til Sonya var også en gevaldig fejl. Det er noget af det værste stemmeskuespil jeg har hørt i nyere tid.
Jeg ender dog stadig på et fint 8-tal, da gameplay og grafik er helt i top.

runes
runes
15/52
It Takes Two - Series X
9/10
18 timerish

Det er den fedeste og klart mest underholdende coop oplevelse jeg har haft. Jeg spillede det med min kone, som stadig er på begynder niveau. Af den grund var det udfordrende nok, og i et par tilfælde endte vi med at bytte controller, men ægteskabet bestod.
Styring og gameplay mechanics spiller bare max, og bane designet er noget af det mest originale, innovative og til tider helt geniale jeg har oplevet. Historien er fin. Replikkerne er af og til lidt for corny til min smag, og kærligheds bogen var ret irriterende, men det er også det eneste negative jeg har at sige om spillet.
Jeg glæder mig meget til, at høre mere om Josef Fares' næste spil, for dem er jeg fan af. Et fint og underholdende (A Way Out) og to mesterværker (Brothers a Tale of Two Sons og It Takes Two) er sgu en fin track record.

Kan det anbefales - Ja Sgu!

Lilium11
Lilium11
21/52
Gears 5
7/10
11 timer, 21 minutter.

Whoo boy. Når det spiller, så spiller det sgu. Men... Jeg ved bare ikke hvad der er for en absolut brainiac der vedtog at serien skulle gå open world. Det er jo meget mere underholdende når det bare er lineært, men en stor del af appealen ved combat er jo også Jack som man løbende opgraderer på, og som giver spilleren taktiske options i kamp. Det vil man helst ikke være fri for jo. Smider nok nogle flere tanker om spillet efter Hivebusters i en aktuel Gears tråd på et tidspunkt, men som det står nu tror jeg egentligt godt jeg vil se mere.

Jeg giver mig guys. Gears 5 er godt. Jeg synes stadig Magnus' anmeldelse gav den rigtige karakter, men så skal det være efter min skala hvor en 8'er er sjælden.

https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# - https://www.youtube.com/playlist?list=PLqKGFSVqZ2k-SwhuIKbNEjtzMvh7rIUAs (assorterede gaming-flexes). 30fps spil er per definition i early access
Lilium11
Lilium11
22/52 - Doom 2016
10/10 - stadigvæk
Ca. 7 timer

Jeg kom sgu i tvivl om jeg egentligt havde gennemført Nightmare i Doom 2016, eller om jeg havde valgt den Ultra-Violence fordi Nightmare står markeret med rødt, og derfor ligner noget man skal låse op for ved at gennemføre det. Jeg erindrer heller ikke at man dør så let mod Imps lige i starten hvor du nærmest ingen offensive muligheder har, men det er i hvert fald gennemført nu, og så smed jeg lige lidt achievement hunting ind, collectibles og våben challenges osv.

Gav mig muligheden for at teste alternative våben builds, men jeg tror nu jeg holder fast på mit sædvanlige loadout i fremtiden også, på nær Gauss Cannon hvor jeg nok dropper Precision Bolt efter at have fundet ud af hvor badass borderline-OP Siege-modden er.

Nu skal jeg nok videre med Eternal, for at få kigget på de DLC'er.

McCandlessDK
McCandlessDK
15/52
Mortal Kombat 11 Aftermath
8/10
Tid: ca. 3 timer

En glimrende udvidelse, som er en fin tilføjelse med en god lille historie og et par ekstra karakterer. Kunne man lide hovedspillet, så vil man også kunne lide udvidelsen. Jeg kom udenom tidligere nævnt lyd bug, ved at undlade at installere 4k delen til spillet.
MK11 er efter min mening den bedste fighter på markedet.

Lilium11
Lilium11
23/52
Doom Eternal
10/10
9-10 timer

Crazy good game, combat loopet er bare så sygt tilfredsstillende.
Marauderen er heller ikke så slem, synes faktisk Whiplashes er mere træls
Oh, og så er Slayer Gates på Nightmare komplet sindssyge. Jeg er målløs over at man må sådan noget i et AAA-spil. I morgen er det videre med DLC'en.

24/52
Touhou 18: Unconnected Marketeers
6/10
Tid: 3 timer

Gennemført på højeste sværhedsgrad uden continues, med 6 liv i overskud. Underholdende nok for casual funsies, men scoring systemet er busted. Japanske spillere topper nok scoren ud inden for ugens løb.

McCandlessDK
McCandlessDK
16/52
Control
9/10
Tid: ca. 23 timer

Hold nu op et trippy spil! Control er helt sit eget og for fanden det er godt. Historien, universet og humoren er ulig noget andet.
Spillet er også teknisk imponerende, det ser godt ud, kører godt, spiller godt og byder på en masse der kan ødelægges. Noget vi sjældent ser i spil.
Jeg nød virkelig min tid i spillet, læste alle dokumenter og klarede alle side quests. Nu venter der to DLC'er.
Mit eneste minus til spillet er, at man kommer i for mange kampe. Ofte havde jeg mest lyst til bare at gå op på opdagelse uden at blive konstant forstyrret af The Hiss.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.