Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

surround sound til Xbox 360

Mafia
Mafia
Hvordan får man den fulde 5.1 digital lyd udad maskine, jeg bruger ikke det optiske kabel/ udgang. Hvordan får man det, skal man bruge noget særligt til maskinen for at få det..

Nogen der ved det så ville det være til stor hjælpe nemlig..

/ Mafia

Lilleprinsen
Lilleprinsen
jeg kører bare lyden via mit tv til forstærkeren. det virker ganske fint til mit jbl surround system. så jeg bruger ikke nogle ekstra kabler eller noget.

Chromosome
Chromosome
For fuld 5.1 skal man bruge optisk som du siger du ikke bruger.!

Og du skal ha en receiver/surroundforstærker med mulighed for optisk ind.

P.S. Jeg synes faktsik lyden på boxen i digital er forbløffende god., Så tøv ikke med at få købt det kabel og/el. den forstærker.

Apple & Mcintosh ❤️
Lilleprinsen
Lilleprinsen
hvor stor ville forskellen være med optisk kabel? det er sikkert ikke noget jeg ville kunne høre?

The_Dude
The_Dude
tror mit kabel er brændt af der var hvert fald ingen forbindelse mere mellem boksen og forstærker. og den lugtede lidt brændt

Y can't metroid crawl ?
Psykocyber
Psykocyber
Citerer The_Dude:
For fuld 5.1 skal man bruge optisk som du siger du ikke bruger.!

Måske med Xboxen, men jeg kører surround derhjemme fra min PC uden optisk eller coax.

Das_Saint
Das_Saint
Citerer Psykocyber:
Citerer The_Dude:For fuld 5.1 skal man bruge optisk som du siger du ikke bruger.!
Måske med Xboxen, men jeg kører surround derhjemme fra min PC uden optisk eller coax.

Ja, fordi dit lydkort har 5.1 udgang! Det har Xbox'en ikke...

All pain, no gain!
The_Dude
The_Dude
hvordan kører man det gennem pc ? jeg har også surround lydkort.

Y can't metroid crawl ?
Rahbek
Rahbek
Man kan tydeligt høre forskel på udtagelse fra TV og et optisk kabel til forstærker. med det optiske kabel får du den ægte surround, bedre basgengivelse i wooferen, og i det hele taget en bedre oplevelse. jeg har prøvet begge dele og det optiske er uden tvivl bedste da xbox'ens lydkort som sagt ikke er af højeste kvalitet lader det optiske kabel forstærker tage sig af lyden istedet for at boxen skal fordele det ergo får du altså derfor en mere fuldendt lyd.

Future comes when you are busy.
Lilleprinsen
Lilleprinsen
ok. så må jeg da hellere få fat i sådan et kabel. er der ellers andet jeg skal være opmærksom på? specielle kabler eller noget? ellers skal det vel bare sættes i den optiske indgang på min forstærker og så kører bussen?

The_Dude
The_Dude
jae skal den i forstærker og boksen de koster 250 kr

Y can't metroid crawl ?
Psykocyber
Psykocyber
Citerer Das_Saint:
Ja, fordi dit lydkort har 5.1 udgang! Det har Xbox'en ikke...

Ok, tak for oplysningen.

Rahbek
Rahbek
Jeg er også på banbridge

The_Dude
The_Dude
og man kan sikkert ikke høre forskel

Y can't metroid crawl ?
Lilleprinsen
Lilleprinsen
ok, lad os sige jeg køber det tyske kabel... Banbridge... men er det bare mig, der ikke kan se nogen udgang på min xbox der ligner noget, der passer med sådan et kabel? er det den, der sidder helt til venstre ved siden af strømkablet? det ser altså bare ikke ud til at passe med sådan et optisk kabel? det er måske bare mig der er noget galt med?

mOl
mOl
Den optiske udgang sidder på stikket til conponent/video Out, så hvis du bruger en rgb kabel mener jeg ikke at det kan lade sig gøre.

Vil også lige sige at den helt store forskel for lyde, optikal kontra analog, er at di anlæg har mulighed for at få subwooferen til at spille det baghøjtalerne spiller. det er ikke en mulighed for Stereo Dolby

Das_Saint
Das_Saint
Og der er ingen forskel på optiske kabler. Et kabel til 70 kr. er lige så godt, som et til 500 kr. De skal jo bare overføre lys, og så længe kablet er af nogenlunde kvali. er der ingen problemer.

På coolshop kan man købe et fint optisk kabel til ca. 49 kr. Bruger det selv til både PS2 og 360'eren. Ingen grund til at give 300 kr. for noget, man kan få for en 50'er!

All pain, no gain!
Rahbek
Rahbek
Generelt er de dyrere kabler tykkere, jo tykkere kabler desto hurtigere overførsel af lyden du slipper altså ved et bedre kabel for delay i lyden. desuden kan jeg bedre lide at mine lydting er af ordentlig kvalitet, jeg bruger ikke 15.000 på et anlæg og køber ledninger til en 50'er

Das_Saint
Das_Saint
Citerer Rahbek:
Generelt er de dyrere kabler tykkere, jo tykkere kabler desto hurtigere overførsel af lyden du slipper altså ved et bedre kabel for delay i lyden. desuden kan jeg bedre lide at mine lydting er af ordentlig kvalitet, jeg bruger ikke 15.000 på et anlæg og køber ledninger til en 50'er

Tykkere kabel = hurtigere overførsel?? Damn, den har jeg aldrig hørt før. Nææææh!
Ikke engang kablets længde har indvirkning på overførselshastigheden, når vi taler om længder under de 20 mtr. For slet ikke at tale om kablets tykkelse...

Det er vist bare noget en sælger har bildt dig ind, for at få dig til at hoste op. Ved digitale overførsler, såsom optisk og coax, er det (næsten) lige meget hvilket kabel man bruger. Så længe kablet er fleksibelt og ikke knækker, kan det overføre lyd! Det er jo i bund og grund kun 0'er og 1'er, som kablet overfører; BITSTRØM. Hvis det var et analogt signal, vi snakkede om, ville det være en anden sag. Dér har kabler nemlig indflydelse på lyden.

Sådan kan man osse se på det: ingen går op i hvilket USB-kabel man bruger. Det skal bare være et kabel. Sådan er det også men optiske/coax kabler. Folk tror bare, at fordi det er lyd, så skal kablet være SPECIELT godt. Og hi-fi branchen tjener kassen på folks uvidenhed.

BTW, hvis nogen stadig er i tvivl, kan vi bare tage mit kabel til en 50'er og sætte det op mod et 500-kr. kabel. Så skal I nok græde snot. Hvis I altså har brugt 500 kr. på et digitalt kabel.

All pain, no gain!
Das_Saint
Das_Saint
Citerer The_Dude:
tak for rådet das_saint

Det var så lidt.

All pain, no gain!
Mafia
Mafia
Hey alle ..

Jeg har læste alle som har prøvet at hjælpe mig og det med Coolshop. dk har jeg kigget meget på og jeg er ikke sikker endnu..

På dette billede:

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=133_136&
products_id=50324

Ser man Xbox 360 Component HD AV Cable /X360 og der er et optisk kabel med, men det er ikke det jeg skal bruge, men hvad jeg kan se så ligner det osse der et Digital output stik som jeg bruge, den som jeg skal sætte i mit surroundsound modul som er i fjersynet.
Er det bare mig som ser forkert, eller hvad??

/Mafia

Das_Saint
Das_Saint
Af digital lydoverførsel er der optisk og coax. Andet er der ikke...

All pain, no gain!
Mafia
Mafia
Okay det må være det stik jeg skal bruge..

Takker ..

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.