Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Gamecuben det skjulte skattekammer.

Antitomas
Antitomas
Citerer Slayer:
Et af de spil jeg er mest stolt af at have i min lille samling er Metal Gear Solid: The Twin Snakes. Det er et af verdens absolut bedste spil.

Noget der strejfer mig ved GameCube er at spillene var så vanvittigt flotte. Her tænker jeg på spil som Metroid Prime, Starfox Adventures, Resident Evil Remake/Zero/4 og F-Zero GX. Disse spil er grafisk først for alvor overgået i 2006 med Gears of War.

Jeg er så enig i alt du siger. Især ang. det med MGS, men det er nu bare fordi jeg ikke spillede det til PS1, for folk der har spillet det siger at TTS er et ringe remake af et fantastisk spil.

GC'en var den første konsol, hvor jeg lærte at købe de rigtige spil til. Har de bedste minder fra The Wind Waker, Melee, Colossuem og Sonic Adventure 2.
@ dres-dk
Jeg synes ikke man kan sammenligne DC'en, da den var så godt som ikke eksisterende i EU.

PlayAgain.dk
FRisKo
FRisKo
- giv os F-Zero tilbage

Tingle, Tingle, Kooloo-Limpah!
Vardu
Vardu
Citerer The_Dude:
og hvis man ikke havde en GC (god forbid) så er Xbox og Ps2 jo en skatkammer
For nogle af os var GC den konsol der var inn i sidste generation

Hehe. Nogle få.. Den var lilla!! For crying out loud!

Har nu stadig min gemt godt at vejen.. Herlig maskine.

Syntes nu, når der snakkes om PS2 og alt den variation, at I glemmer at konsollen havde (har) et meget langt liv. Ingen af de andre konsoller har oplevet at være en del af 3 generationers konsoller mageri.

"People who are shit at things tend to massively over-estimate their competence."
The_Dude
The_Dude
Jeg ville skide på den var lilla
Den havde perfekt spiludvalg

Y can't metroid crawl ?
MathiasBS
MathiasBS
Mine favorit gamecube spil:

The Legend of Zelda: The Wind Waker, det stadigt bedste Zelda spil for mig.
Super Smash Bros. Melee, bedste smash bros og et af de bedste fighting spil overhovedet i mine øjne.
Super Mario Sunshine
Pikmin
Resident Evil 0, remake og 4 - 4'eren er et af de bedste action spil nogensinde!
Metroid Prime
Starfox Adventures
F-zero
Soul Calibur 2 med Link!
Killer 7

Det var en sygt epic konsol

SuperfreakDK
SuperfreakDK
JA Gamecuben var en rigtig nice maskine... ingen larm... ingen varme ingen ting og det alligevel at dengang var det en hardcore maskine... 450mhz (Ca.) ATI grafikkort (Kan ikke huske hvad den lå på) 32Mb Ram og jeg skal komme efter dig... den var hardcore dengang

Men den har så også nogen af det sværeste spil men synes jeg tit nintendo spil enlig er....

manick_dk på PS3 og TDA Manick on Xboxlive
Dkvip
Dkvip
Hehe. Nogle få.. Den var lilla!! For crying out loud!

Den fandtes da også i sort? Det var den sorte udgave jeg købte på launch dagen.

Antitomas
Antitomas
Ja, og senere i sølv og til allersidst en meget sjælden hvid.
I Japan var der endnu flere farver.

PlayAgain.dk
Missing Avatar
FaxeKondiMand
Ingen tvivl om at Gamecuben var rigtig lækker. Jeg købte for nyligt Spider-man 2 til den, og jeg blev sgu overrasket over, hvor dejlig den er at spille på. Okay grafik (i hvert fald ikke meget dårligere end Wii), god styring - og selve konsollen ser heller ikke dårlig ud.

Virus
Virus
Andre end mig der synes, den havde den bedste controller fra sidste generation? De fleste ville nok give mig tæsk for at sige, at den er bedre end Dualshock'en, men det synes jeg nu engang, den er (ikke til alle spilgenrer, naturligvis, men en god håndfuld af dem).

JØP
JØP
Jeg giver dig mere eller mindre ret. DualShock'en er elendig, fik ondt i hånden af den - især de to skulderknapper gjorde controlleren ubehagelig. Desuden var grebene på GC'ens også længere, og styrepinden sad fint - og i modsætning til N64'erens gik den ikke i stykker og samlede støv.

Jeg har dog aldrig rigtigt spillet på den gamle Xbox, så jeg kan ærligt talt ikke udtale mig om dens controller.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer Virus:
Andre end mig der synes, den havde den bedste controller fra sidste generation?

Må indrømme at jeg syntes knapperne var alt for ulogisk pladseret. Særligt z-knappen der er noget nær ubrugelig hvis den skal benyttes aktivt, hvilket den desværre skulle fra tid til anden. Det var det samme med black/white knapperne på xbox. Var heller ikke særligt glad for triggerne, alt for billige og trælse at trykke på. Syntes bedst om dualshock, så længe man ikke skal bruge r2 og l2 alt for meget, hvilket man desværre skal i nye spil

Felix The Reaper!
The_Dude
The_Dude
GC controllren var super fed. den absolut bedste af de 3 i sidste generation. Den lå bare perfekt i hånden. og Z knappen sidder da vel ikke så meget anderledes end R1 og L1 gør i dag ? triggerne var faktisk meget avanceret på GC ifølge en artikkel jeg har læst.

Y can't metroid crawl ?
Virus
Virus
Well de var analoge, ligesom dem på den gamle Xbox's controller
Desuden sagde de også klik, når de blev skubbet helt ind (det vil sige, at hver skulderknap faktisk var 2 knapper i én: en analog og en digital), hvilket jeg synes mangler på de andre konsollers controllere ;P

The_Dude
The_Dude
Det var netop det jeg læste

Y can't metroid crawl ?
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer The_Dude:
triggerne var faktisk meget avanceret på GC ifølge en artikkel jeg har læst.

syntes stadig de er trælse at bruge. Syntes også de nye R2 og L2 på ps3 er trælse at bruge. Tror bare jeg er modstander af den teknologi. Men ved GC var det imo helt særligt nedderen, blandt andet fordi det larmede af helvedet til når man trykkede på dem. Gav mig en følelse af at knapperne var i stykker.

Felix The Reaper!
Aalborg
Aalborg
oh man... ryddede lige op i min flyttekasse med "gamle" spil... 2 til GC har jeg endnu.. med nærmest mytologisk status.. nænner ikke at smide dem ud..

Eternal Darkness
Killer 7

"let røven og gør noget"
Virus
Virus
Mmm, Eternal Darkness. Fandt det til omkring 70 kroner engang, men jeg har ikke haft det i maskinen endnu. Har egentlig alt for mange spil liggende, som jeg ikke er kommet i gang med/gennemført endnu

Ak-master
Ak-master
ohh well. Jeg har tre GC spil. Har ikke gennemført et af dem.. De eneste spil, tror jeg, som jeg ikke har gennemført. Det har nok også lange udsigter.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
FlamingSilentShadow
FlamingSilentShadow
Kan anbefale Baiten Kaitos til den lille Lilla.

Det er et to disks rpg med en virkelig god historie og et virkelig nice kampsystem. Også utrolig fantasifuldt i designs.

Heroes get remembered, but legends never die
The_Dude
The_Dude
Enig med Aalborg og Flaming. Nok nogle af de fedeste spil der er skabt

Y can't metroid crawl ?
Antitomas
Antitomas
Kan ikke finde Killer7 nogen steder... Håber det bliver re-releaset med motion control.

PlayAgain.dk
Undercover Hero
Undercover Hero
Jeg har erklæret december for Nintendo-måned, og har slået min Gamecube til igen. Har langt om længe fået gennemført Ocarina of Time, er nu igang med The Wind Waker og tager Luigi's Mansion og Twilight Princess bagefter.
Ren nostalgi!

Musik lyder bedst når man kan høre det.
JØP
JØP
Citerer Antitomas:
Kan ikke finde Killer7 nogen steder... Håber det bliver re-releaset med motion control.

Tror jeg, du skal regne med, at det ikke gør. Så vidt jeg husker, blev det solgt i alt for få eksemplarer i forhold til, hvad de forventede.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.