Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Demon's Souls og Dark Souls

Missing Avatar
Leibniz
I den kommende tid vil jeg investere i ovenstående spil. En debat om deres karakter (fx i forhold til Skyrim) kunne være interessant. Jeg har læst meget om spillene (deres sværhedsgrad, anderledes måde at bygge en storyline op på osv), men jeg vil gerne høre, hvad folkets mening er om disse to spil.

mogensen1994
mogensen1994
jeg har kun prøvet dark souls og jeg synes co-op med en ven er fedt og synes det er godt og har hørt det skulle være en hel del nemmer ind demon souls.
(stadig svært)
dark souls har sinde hemmeligheder og det synes jeg er fedt.
jeg synes bare det er svært for en der prøver det for første gang og man skal lige tænke sig om en extra gang inden man rusher.
hvis jeg skulle give det en karatek vil jeg give det 8.5-10 har ikke gennemført det og har brugt 40 timer vil jeg skyde på.

Missing Avatar
hanmik
Demons Souls er et spil.
Det er sjovt.
Det er lidt svært.
Det er et spil.
Det har fået en karakter.
Det tager lang tid at spille.
Man kan vælge forskellige roller.
Det er et spil.

Dark Souls er et spil.
Det er sjovt.
Det er lidt svært.
Det er et spil.
Det er et spil.

Skyrim er et spil.
Det er sjovt.
Det er lidt svært.
Det er et spil.
Det er et spil.

det var mit bidrag.. på forhånd tak.

I took an IQ test, the results were negative.
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer mogensen1994:
og har hørt det skulle være en hel del nemmer ind demon souls.
(stadig svært)

Ifølge udvikleren er det meget sværere end Demon´s souls. Skal dog ikke kunne sige om det er tilfældet da jeg kun har spillet DS. Som i øvrigt er et rigtigt godt spil, tvivler dog på at det kan sammenlignes med spil som Skyrim. Det er ikke rigtigt et RPG, det er hovedsageligt et action spil med fokus på stemning, udfordring og udforskning.

Det kan være svært men samtidigt er det også hamrende intenst hvilket gør det til et yderst spændende spil. Syntes det er sjældent man kommer helt ud på kanten af sædet i et spil, men DS kan få en derud. Men hvis man er utålmodig så straffes man groft, heldigvis belønnes man samtidigt for sin indsats. Spil som dette er yderst sjældne nutildags så imo er DS et forfriskende spil.

Gør bestemt heller ikke noget at fjendedesignet er ret memorabelt og ikonisk, hvilket desværre også er ved at være en sjældenhed disse dage.

Felix The Reaper!
mogensen1994
mogensen1994
Citerer The Pez Dispenser:
Ifølge udvikleren er det meget sværere end Demon´s souls. Skal dog ikke kunne sige om det er tilfældet da jeg kun har spillet DS

du kan få en af de bedste sværd efter 20 min inde i spillet og bonfires gør det indnu nemmere .'

Det kan være svært men samtidigt er det også hamrende intenst hvilket gør det til et yderst spændende spil

enig man råber og skriger fordi man ikke vil død og miste sine sjæle og humantiy.

BA
BA
Citerer mogensen1994:
Ifølge udvikleren er det meget sværere end Demon´s souls. Skal dog ikke kunne sige om det er tilfældet da jeg kun har spillet DS

du kan få en af de bedste sværd efter 20 min inde i spillet og bonfires gør det indnu nemmere .'

Det kan være svært men samtidigt er det også hamrende intenst hvilket gør det til et yderst spændende spil

enig man råber og skriger fordi man ikke vil død og miste sine sjæle og humantiy.

Så har du da ikke spillet det igennem. Efter nogle timer er det ubrugeligt. Og hvis du ikke havde brugt guides havde du aldrig vidst det

Missing Avatar
Leibniz
Tak for input. Hvilke af de to spil foretrækker i? Jeg har læst mig til, at det enes spil historie ikke er betinget af det andet spils tilsvarende, så hvis i skulle anbefale noget, hvilket spil ville i så starte med?

Antitomas
Antitomas
Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg gerne vil stille samme spørgsmål: hvilket spil skal man vælge? Dark Souls er jo nyt, men skulle lagge en del fordi det er multiplat. Demon's Souls er eksklusivt men ifølge nogle det svære spil.

Hvor er det bedst at starte? Jeg ville umiddelbart præferere det nemmere spil af de to, men eftersom holdningerne er så delte mht. det, så vil jeg bare starte det sted, der har den bedste, mest fængende introduktion.

PlayAgain.dk
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer Antitomas:
Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg gerne vil stille samme spørgsmål: hvilket spil skal man vælge? Dark Souls er jo nyt, men skulle lagge en del fordi det er multiplat. Demon's Souls er eksklusivt men ifølge nogle det svære spil.

Jeg ville vælge Dark Souls som det første, det er lettere at komme ind i. Man føler lidt mere at man kommer fremad, Demon´s Souls er noget mere utilgivende på den front.

Jeg har næsten gennemført Dark Souls, men kæmper stadig med at komme nogle vegne i Demon´s Souls, så ja :p. Begge er dog fede, men syntes faktisk næsten at Dark Souls er en forbedring på alle punkter (bortset fra den lidt mindre ustabile framerate).

Felix The Reaper!
Gorey
Gorey
Jeg har gennemført Dark Souls - tror det tog mig omkring 70 timer eller noget i den stil. Ja det er svært, men slet ikke så slemt som hypen siger. IMO.

Ok, jeg benyttede mig af lidt hjælp i form af google sommetider, men f.eks. brugte jeg ikke det sværd mogensen nævner.

Der er vist 2-3 bosses jeg ikke har nakket, primært af den grund at det ikke var krævet for at gennemføre spillet. Sekundært fordi jeg ALDRIG ville have opdaget dem hvis ikke jeg havde læst om det. Og det er egentlig mit største kritikpunkt ved Dark Souls; Langt de fleste ting bliver nemlig ikke forklaret, der er ingen hjælp at hente og mange "hemmeligheder" bliver fundet på de mest obskure måder at jeg seriøst ikke fatter hvordan de er blevet opdaget.

Charmen ved Dark Souls er først og fremmest kampsystemet. Det er bare pisse fedt, længere er den sgu ikke. Den sidder simpelthen lige i skabet og jeg EKSPLODERER af glæde den dag nogen laver et stort fantasy spil med alt hvad vi ellers elsker ved den genre, bare tilsat DS' kampsystem.

Læste en formulering på et forum som jeg synes rammer lige i plet; "In Dark Souls, every enemy has the capacity to end you and demands your respect."

Hvis du ikke strammer ballerne, så dør du. End of story. Men omvendt, hvis du er tålmodig, så kan du klare det meste uden de store problemer - undtagen bosses, de er sgu nasty nogen af dem, men så kan man være heldig at summon et par andre spillere og så er det en leg. Helt ærligt, så er Dark Souls svært, men så er det heller ikke værre. Hvis jeg kan gennemføre det, så kan det ikke være så slemt. Men jeg googlede også i ny og næ, og det gjorde sikkert en kæmpe forskel.

Nå, jeg plaprer derudaf, tror jeg stopper nu. Spørg hvis der er noget. Eller google det

...og jeg har i øvrigt aldrig været i nærheden af Demon's Souls.

Tekkenmover
Tekkenmover
Citerer mogensen1994:

Yeah, men det kun et sværd der er godt i starten, når du kommer længere op er det pænt ubrugelig, da det ikke har noget stats styrke. Helt klart et sværd jeg anbefaler at skaffe, hvis du spiller første gang, gøre det en smule nemmere. Drake Sword.

Ellers spillet Demon's Soul igennem, elsket det, men Dark Souls elsker jeg så meget mere. Har selv skyrim, men jeg føler det er så damn begrænset i kamp, jeg er skuffet noget så grusomt over skyrim, fordi gameplayet er ikke flydene eller føles rigtig. Stemningen er fantastisk, historie osv, lækkert, men gameplayet er bare ikke deroppe, hvor jeg havde håbet det ville være.

I'm in a cardboard box.... Who I'm I?
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Har hørt at der også skulle et endnu bedre sværd en Drake Sword i startområdet, noget med at man kan reparere et af de ødelagte våben som viser sig at være voldsomt effektivt?

Felix The Reaper!
Tekkenmover
Tekkenmover
Har hørt at der også skulle et endnu bedre sværd en Drake Sword i startområdet, noget med at man kan reparere et af de ødelagte våben som viser sig at være voldsomt effektivt?

Ikke voldsomt effektivt, det er Greatsword of Artorias, det er et godt sværd, med high stats bonusser. Bedre i længden, da den har BBCC i stats. Kræver dog også, du har Soul of Sif sten, som du ikke bare lige får, den skal kæmpes for, og samles souls til, plus du skal til Londo, til at lave våbnet, eneste sted det kan laves. Så det ikke et våben, du får tidlig som Drake Sword.

I'm in a cardboard box.... Who I'm I?

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.