Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Hvilke serier ser du nu

Er end til videre med på Westworld-bølgen.
Produktionsværdien er der ikke en finger at sætte på, men det er vel også standard efterhånden med tv-serier. Det er en klassisk mystisk næsten-krimi-agtig fortælling. Hmm. Lever skaberen stadig? Hvem piller ved androiderne? Hvad og hvor er labyrinten? Alle de store spørgsmål... Faktisk lidt skuffende. Man ved bare, at det ender med at blive for overgearet, dumt, usandsynligt og generelt too much. Eller på sin vis kedeligt.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Citerer Ak-master:
Er end til videre med på Westworld-bølgen.
Produktionsværdien er der ikke en finger at sætte på, men det er vel også standard efterhånden med tv-serier. Det er en klassisk mystisk næsten-krimi-agtig fortælling. Hmm. Lever skaberen stadig? Hvem piller ved androiderne? Hvad og hvor er labyrinten? Alle de store spørgsmål... Faktisk lidt skuffende. Man ved bare, at det ender med at blive for overgearet, dumt, usandsynligt og generelt too much. Eller på sin vis kedeligt.

Selvom du oplister de elementer som lidt for klassiske, synes jeg sådan set, at der er grobund for en skidespændende serie (hvilket pilotepisoden også indikerede). I løbet af de efterfølgende 5 episoder synes jeg så problemet er, at det foregår i et dræbende kedeligt tempo. Der sker INGENTING! Og selvom ideen med, at robotterne har nogle særlige selvanalyser/samtaler med skaberne er fin, så blev det også bare lidt det samme, da vi havde set det for tredje gang.

Vi VED godt, at der er noget i gære med de robotter. Kom nu videre!
Jeg tror umiddelbart den ville have fungeret bedre som en selvstændig miniserie på 1 sæson, fremfor at konceptet skal strækkes så meget, som de gør.

Jeg håber og tror dog på, at det bliver bedre igen og kan leve op til pilotepisodens lovende start!
  • 0
Det er i også måden de gør det på, jeg er lidt træt af. Jeg havde i virkeligheden fortrukket at robotterne selv blev klogere. Og at vi så fulgte dem i deres udvikling og menneskenes håndtering af situationen. De behøver ikke at forklare hvordan det gik til. Sidses karakter bliver også bare mere og mere irriterende. Jeg håber heller ikke at de laver en "woah, hun/han har været en robot hele tiden".

Men ja, de er gode til at trække tiden ud. Jeg bliver samtidig mindet om hvorfor jeg fortrækker drama i filmformat.
  • 0
Mr. Robot og Vikings

to fantastiske serier, vikings er spækket med unge danskere, og Alex Høegh gør det fantastisk som Ivar!

jeg elsker Mr. Robot, hovedpersonen (kan ikke huske hans navn ) gør det så godt! den der sociale angst rammer han til punkt og prikke!
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
Atlanta
Ny komedie-drama med Donald Glover. En TV-serie jeg rent faktisk ikke har opgivet.
Meget godt skrevet.
  • 0
Genser Parks and Recreation, den serie kan kun få folk i godt humør

Ellers følger jeg lidt med når konen ser The Good Wife, som også er udmærket.
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0
Jeg er lige påbegyndt The Shanara Chronicles.. udmærket so far - men er der kun én sæson? kommer der flere? er det aflyst?
  • 0
never mind den er ikke lige noget for mig..
  • 0
Citerer Joeyvind88:
Genser Parks and Recreation, den serie kan kun få folk i godt humør

Genså den også for nylig. Dejlig serie.
Sidste sæson virker ikke så forfærdelig i den fulde kontekst (lige efter de forrige), men måske det bare skyldes, at niveauet falder løbende i anden sidste sæson, hvilket giver en mere gnidningsfri overgang.

Jeg er også stor fan af Ben, men jeg har dog lidt svært ved at se, hvorfor sæson 2 skulle være væsentligt bedre end første. Synes egentligt serien starter udmærket.
Citerer Ak-master:
Citerer Joeyvind88:Genser Parks and Recreation, den serie kan kun få folk i godt humør
Genså den også for nylig. Dejlig serie.
Sidste sæson virker ikke så forfærdelig i den fulde kontekst (lige efter de forrige), men måske det bare skyldes, at niveauet falder løbende i anden sidste sæson, hvilket giver en mere gnidningsfri overgang.

Jeg er også stor fan af Ben, men jeg har dog lidt svært ved at se, hvorfor sæson 2 skulle være væsentligt bedre end første. Synes egentligt serien starter udmærket.

Ja både første og sidste sæson kan let skippes. Men alle afsnit imellem er absolut guld værd, som gør selv den mest røvsyge dag god igen. Mine farvoritter er nok Andy, Chris og Ron som sidenhen har lært mig at drikke whisky.
  • 0
  • Adoo
  • Adoo
Ser sjældent serier. De eneste to serier jeg har set fra start til slut er Breaking Bad (10/10) og The Night Of (7/10). Ser lige nu Strange Things, som jeg synes er virkelig god. Minder mig om så mange film fra 80erne. Rigtig spændende.

Har fået anbefalet The Wire. Er det godt?
  • 0
Citerer Adoo:
Har fået anbefalet The Wire. Er det godt?

Det er blot den bedste serie nogensinde.

Btw. @Joey
Kan godt lide, at du formulerer dig som om, at du er helt enig med mig, selvom det åbenlyst ikke helt er tilfældet. Jeg sagde jo netop lige, at anden sidste sæson ikke er guld værd, mens første sæson er bedre end den har ry for
  • 0
generation Kill

Hbo serie

omhandler en deling Marine soldater i Irak krigen - fantastisk stemning, man får et godt indtryk af kammerat skabet som de danner de kære soldater
  • 0
Citerer Trollmeister97:
generation Kill

Hbo serie

omhandler en deling Marine soldater i Irak krigen - fantastisk stemning, man får et godt indtryk af kammerat skabet som de danner de kære soldater

Og skabt af folkene bag The Wire. Har dog ikke fået den set endnu.

Girls
Til gengæld har jeg kigget lidt på piger. Er midt i femte sæson, men uheldigvis er serien dykket noget i kvalitet heromkring. Girls startede ud som noget andet end alle andre "ungdomsserier", men den begynder så småt at blive ligesom de andre. Serien er stadig sin egen, men nu med et kedeligt twist.
  • 0
Citerer Ak-master:
Citerer Btw. @Joey
Kan godt lide, at du formulerer dig som om, at du er helt enig med mig, selvom det åbenlyst ikke helt er tilfældet. Jeg sagde jo netop lige, at anden sidste sæson ikke er guld værd, mens første sæson er bedre end den har ry for

Når for søren, det overså jeg lige. Så længe vi er enige om at Parks and Rec grundlæggende er en herlig serie ;).

Er netop igang med at se The People vs. O.J Simpson. Den kan anbefales hvis man kan lide rets drama.
  • 0
Ak:
er det skidt? eller?
man får helst lyst til selv at blive soldat
  • 0
Citerer Trollmeister97:
Ak:
er det skidt? eller?
man får helst lyst til selv at blive soldat

I forhold til at det er fra skaberne af The Wire?
Se min forrige kommentar. hehe
  • 0
Aaahhh! jamen jamen, så skulle man måske også se The Wire, når man nu venter på nye afsnit
  • 0
Er faldet over Westworld...
god og forvirrende.. fatter ikke meget, men det sjovt at gætte lidt på de forskellige personer og plottet
  • 0
The americans... dvs venter på sæson 5
"let røven og gør noget"
  • 0
Agents of S.H.I.E.L.D., Luke Cage, Jessica Jones, Iron Fist, Daredevil, Agent Carter, Scream (Netflix), Stranger Things, Friends, Big Bang Theory, Hoe I Met Your Mother og andre
"No Gods or Kings. Only Gamers."
  • 0
New Girl - Sæson 6
En god sæson, ovenpå en lidt halvkedelig femte sæson.

Halt and Catch Fire - Sæson 3
En lidt for overset kvalitetsserie om computerindustriens opblomstring, tilsat masser af (interne) stridigheder og intriger.
Virkelig en af de bedste serier, jeg har set. Ærgerligt at sæson 4 bliver den sidste.
Man kunne godt mærke i slutningen af sæson 3, at man begyndte at skøjte lidt hurtigere frem i tiden, end man ellers ville have gjort.

Rectify
Rigtig fin serie om en fyr der kommer ud af fængsel efter 20 år (blev anklaget for voldtægt og drab, og man ved ikke HELT om han har gjort det). Man følger så ham og hans familie, der skal til at omstille sig til en helt ny virkelighed.
Til tider virkelig en stærk serie, til tider et lidt for navlepillende, højpandet og selvtilfreds manuskript.
  • 0
Har lige set Iron Fist færdig, og alt hvad der startede så godt falder sammen undervejs.

Nuvel den er slet ikke dårlig, men jeg bliver så sur nå det handler om de samme amatør-praktikant-småfejl, som også prægede Jones, Cage og Daredevil.
  • 0
Peep Show
Bwahaha! Kræver at man er ualmindelig omstillingsparat.
  • 0
The 100

synes egentlig meget godt om den, og hele temaet i den - meget lig den bog jeg lige har læst færdig
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!