Dansk
Gamereactor
nyheder
Bioshock

Bioshocks Splicers blev designet efter indsatte på Alcatraz

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Under en nylig Reddit AMA fortalte Bill Gardner, der er instruktør på det kommende gyserspil, Perception, og tidligere en stol kreativ del af holdet bag Bioshock, hvilken inspirationskilde der lå et af det ikoniske spils fjender, Splicers:

"It was always amazing to come into work and have people sharing new references. I distinctly remember JP, one of our designers coming in one day with some photos from Alcatraz. They were inmate booking photos of men who had clearly had a rough go making their way to prison. These helped inspire some of the feeling that went into creating the splicers for example,"

Det er i sandhed en innovativ fortolkning af almindelige, hårdkogte fængelsesfanger, og det gør sandelig at man kommer til at savne Bioshock-serien. Tror I den kommer tilbage?

Bioshock

Relaterede tekster

BioshockScore

Bioshock

ANMELDELSE. Skrevet af Kristian Troelsen

Havvand får det meste til at ruste, men Rapture stråler stadig skarpt. Bioshock er landet tungt på PS3 og Kristian fortæller alt...

BioshockScore

Bioshock

ANMELDELSE. Skrevet af Thomas Tanggaard

Et af årets vigtigste spil er endelig landet, og Tanggaard har taget turen gennem undervandsbyen Rapture...

Bioshock Længe Leve

Bioshock Længe Leve

ARTIKEL. Skrevet af Magnus Laursen

Ken Levines folkekære undervandsdrama fylder ti år i dag. Magnus har skrevet en personlig lykønskning.



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.