Dansk
Gamereactor
nyheder
Final Fantasy XIII

FFXIII kunne have været bedre

Square havde ikke tid til at bruge feedbacken

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Vi gav Final Fantasy XIII en syver da vi dengang anmeldte spillet, ikke mindst fordi historien var kedelig, karaktererne manglede personlighed og spillet var alt for lang tid om at komme i gang. Square fortæller nu til Game Developer, at man ville gøre spillet mere attraktivt for spillerne i vesten, men at det ikke helt lykkedes.

"The sentiment that stood out the most to us at the time was the increasingly harsh criticism towards JRPGs," fortæller udviklerne Motomu Toriyama og Akihiko Maeda om hvordan opgaven lød inden udviklingen gik i gang.

Man foretog derfor en masse tests med spillere fra vesten og fik en del feedback tilbage, som blandt andet fortalte at lineære opgaver og kommandobaserede kampe ikke var noget at satse på. Det var dog desværre for sent, og selv forklarer udvikleren:

"Unfortunately, we were already quite far along in development, and knew it would be too late to implement most of the feedback from the player test sessions."

Final Fantasy XIII

Relaterede tekster

Final Fantasy XIIIScore

Final Fantasy XIII

ANMELDELSE. Skrevet af Philip Gyde Poulsen

Final Fantasy XIII er med dets vidunderligt flotte filmsekvenser et brag af en spiltitel. Men lever resten op til kravene til et Final Fantasy-spil? Læs det hele her...



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.