Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyheder
Gears Tactics

Gears-udvikler siger at Game Pass tillod dem at være mere kreative

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Der findes efterhånden et utal af udviklere der har rost Game Pass-tjenesten for at fundamentalt ændre den måde de udvikler spil på, i det man ikke behøver at bekymre sig direkte om at lave et spil der skal sælge til så bredt et publikum som muligt, men snarere kan tilbyde en anderledes oplevelse end de resterende spil på tjenesten. Det er i hvert fald en anderledes måde at tilgå bestemt indhold på, og nu kommenterer også nogle af udviklerne bag Gears Tactics på denne ændring.

I et interview med GamesBeat fortæller Mike Crump fra The Coalition, der hjalp Splash Damage med at udvikle Gears Tactics, at netop Game Pass hjalp dem med at forsøge sig med nogle lidt andre ideer, og at arbejde mere kreativt med disse ideer efterfølgende, da der ikke helt var samme pres om at spillet skulle have stor "retail value".

"We have certain expectations, and we will measure against those in terms of unit sales. But Game Pass just frees us up a little bit from having to be solely reliant on those kinds of metrics for success. ... But when we're deciding whether to make a game or not. It's nice to have all those different metrics for success and not be tied to just one measure of 'did you sell a certain number of units at a certain price point or not' because I think it really allows us to take risks and try things that we wouldn't otherwise."

Så sandelig ændrer Game Pass, og andre abonnementsordninger lidt på hvilket parameter man kan måle et spils succes på. Tænker du at det er en positiv udvikling?

Gears Tactics

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold