Dansk
Gamereactor
nyheder
Apex Legends

Apex Legends-studie: "Vi nægter at bruge crunch-strategi"

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Selvom det ikke ligefrem giver point hos hverken forbrugerne, eller de ansatte der udsættes for det, så benytter studier verden over sig stadig af såkaldt "crunch", altså systematisk overarbejde, der mere eller mindre kræves af de ansatte. Jo, nogle ansatte kompenseres, andre ikke, men praksissesen er blevet kritiseret bredt.

Det lader dog, at til trods for at mange studier, såsom id Software, CD Projekt RED og Naughty Dog benytter sig af strategien, så nægter Respawn Entertainment slet og ret. Det siger instruktør Chad Grenier i hvert fald i en AMA på Reddit, hvor der står følgende:

"We also refuse to crunch the team, so we'll probably be slower at making content than if we worked 15 hour days but that's just not something we're willing to do. We have nearly doubled our team size since launch to accommodate the content demands, so we're really trying to bring you quality content at a healthy pace."

Det lyder godt, men igen, CD Projekt RED nægtede også at bruge crunch-strategier, men måtte for nylig se sig nødsaget til at gøre det alligevel, for at få Cyberpunk 2077 færdigt.

Apex Legends

Relaterede tekster

Apex LegendsScore

Apex Legends

ANMELDELSE. Skrevet af Anders Fischer

Respawn Entertainment giver os deres bud på en adrenalinpumpende battle royale-oplevelse. Fungerer det dog som tiltænkt?



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.