Dansk
Gamereactor
nyheder
Doom Eternal

Panic Button beskriver udfordring ved at konvertere Doom Eternal til Switch som "on another level entirely"

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

At et AAA-spil, der er mange nævnes som en kandidat til Game of the Year, også lancerer på Nintendo Switch, må siges at være noget af en bedrift. Men det er ikke desto mindre, hvad port-specialisten Panic Button har formået ved at lancere Doom Eternal på Nintendos hybridkonsol her små ni måneder efter, at spillet lancerede på PC, Xbox One og PS4.

I et interview med Nintendo Everything fortæller Panic Button lidt mere om konverteringen, som de kalder "on another level entirely."

"We've obviously had previous experience working with the idTech engine to bring games like Doom (2016), Wolfenstein 2: The New Colossus, and Wolfenstein: Youngblood to Nintendo Switch. But Doom Eternal is on another level entirely. Marty Stratton and Hugo Martin have both talked about Doom Eternal being one of the most ambitious projects in id Software's history, and we couldn't agree more."

Grundet projektets størrelse og ambitionsniveau, samt udfordringerne med at arbejde hjemmefra under Corona pandemien, blev Switch-versionen udsat på ubestemt tid, men det lykkedes altså allgivel at få spillet klar til julehandlen, da det udkom til Nintendos Switchl d. 8 december.

Doom Eternal

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.