I månederne og ugerne op til den endelige lancering af Cyberpunk 2077 i december foregik der mange ting bag CD Projekt RED-studiets døre. Ledelsen pressede tilsyneladende for at færdiggøre projektet, og satte sågar gang i Crunch-overarbejdsmekanismer, noget de ellers havde lovet de ikke ville gøre.
Og spillet endte så med at være en teknisk katastrofe, om ikke andet på PlayStation 4 og Xbox One, og en ny stor artikel fra Jason Schreier hos Bloomberg fortæller lidt om hvordan stemningen var hos studiet op imod lanceringen, og den er i øvrigt baseret på anonyme samtaler med en række ansatte hos CD Projekt RED.
Ifølge artiklen fik ansatte det indtryk igennem 2019, at spillet først ville ramme hylderne i 2022, men ledelsen pressede for at en fremskyndt tidsplan. Blandt andet var problemet åbenbart, at de udviklede grafikmotoren og spillet på samme tid, som én udvikler beskrev som værende "like trying to drive a train while the tracks are being laid in front of you at the same time."
Schreier fortæller også, at arbejdsforholdene var under middel, og at diverse managere pressede de ansatte til overarbejde, ved at insinuere at hvis man ikke gjorde det, så måtte andre jo påtage sig deres andel af det overskydende arbejde. Ydermere var lønningerne ret lave i den periode, og ifølge artiklen tjente en Junior Programmer omkring $700 om måneden, altså under 5000 kroner.
Alt tyder på at der på ledelsesplan har været noget galt hos CD Projekt RED de seneste par år, men læs gerne selv artiklen og få alle detaljerne med.