Activision-chef: Call of Duty er modellen for vores fremtidige spil - Call of Duty: Black Ops Cold War - Gamereactor
Dansk
Gamereactor
nyheder
Call of Duty: Black Ops Cold War

Activision-chef: Call of Duty er modellen for vores fremtidige spil

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Krig er ofte en profitabel forretning, og det gælder også for den virtuelle af slagsen. I hvert fald forsætter Call of Duty-serien med at skovle penge ind, og det er bestemt ikke gået ubemærket hen på direktionsgangene i Activision.

I deres seneste Investor Call fortalte firmaets senior vice president Christopher Hickey i følge IGN, at de seneste spils succes viser vejen frem for deres andre franchises:

"With free-to-play entry points across mobile, PC and console, Call of Duty experienced an increase of over 100 million players in a little over a year. Call of Duty is the template we're applying to our proven franchises as well as our new potential franchises as we attempt to grow our audiences to 1 billion players."

Hickey forklarede umiddelbart efterfølgende, at Candy Crush ligeledes har haft et godt år, og man vil investere flere ressourcer her i for blandt andet at kunne konkurrere på det lukrative kinesiske marked, der er domineret af free-to-play spil.

Med Crash-udvikleren Toys for Bob indrulleret som supportstudie til Sledgehammers kommende Call of Duty-spil, og Vicarious Visions lagt under Blizzard, tyder meget derfor på, at Activision vil koncentrere sine ressourcer omkring de mest profitable forretningsmodeller.

Call of Duty: Black Ops Cold War

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.