Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
previews
Rainbow Six: Extraction

Her er vores indtryk af Rainbow Six: Extractions nye Spillover-del

Extraction står naturligvis til at få masser af post-launch indhold, og den første sending hedder "Spillover".

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Det er bare få uger siden at Ubisoft udgav Rainbow Six: Extraction, men én ting er sikkert - vi behøver ikke at frygte at udviklingen står stille. Allerede snart vil den første omgang ekstraindhold lande til spillet. Den primære nyhed bliver en ny endgame-del ved navn Spillover, og naturligvis en ny karakter ved navn Zofia. Vi har faktisk haft mulighed for at opleve det her indhold inden lanceringen, og det kan vi lige kort fortælle lidt om her.

HQ

Først og fremmest; hvad er Spillover? Denne endgame-aktivitet er faktisk ret anderledes sammenlignet med det vi allerede har set i Extraction indtil videre. Det siger vi fordi at denne mode ikke bruger de samme centrale mål, som vi er vant til. Der er ingen Archaean-jagt, intet behov for at fange dem, eller at ekstrapolere information eller aktiver, eller sågar bevægelse imellem forskellige opdelte baner. Du spawner ind i en zone som er fyldt til randen med såkaldte Sprawl Colonies, og målet er slet og ret at rense ud i dette område ved at bruge en såkaldt Dissolution Agent, og i det den påføres skal du beskytte dit arbejde fra bølger af angribende Archaeans.

Nu siger vi "alt er anderledes", og det er selvfølgelig en overdrivelse, eftersom kernen fortsat er den samme. Den måde du skyder på, den måde hver karakter føles at spille, mekanikkerne du har til rådighed, det er alt sammen identisk, men opleves her i nye rammer. Spillover er altså anderledes, for det er nok mere Horde Mode end det er noget andet. Idet du aktiverer en Dissolution Agent, så vil sværme af Archaeans konstant forsøge at bevæge sig ind på dig, og vil forsøge at knuse dig og dit hold, og samtidig ødelægge den cylinderformede beholder, som den her blanding er i. Med det for øje kan du faktisk glemme alt om snigeri, eftersom det slet ikke er en mulighed. I stedet skal jeres hold fastholde samme position, og overleve kampe med et utal af fjender.

Dette er en annonce:
Rainbow Six: ExtractionRainbow Six: Extraction

Det er faktisk overraskende svært, og kræver uden tvivl et hold bestående af kompetente og kommunikerende individer, der tænksomt og strategisk har placeret forskellige taktiske elementer rundt omkring slagmarken. Du skal rydde alle ni Sprawl Colonies så hurtigt du kan, og hver koloni tager 90 sekunder fra beholderen udtømmes. Du kan naturligvis flygte tidligt, hvis du ikke vil miste din karakter, men det begrænser naturligvis din endelige score.

Det er, i sig selv, et friskt pust for Extraction, af den simple årsag af den ikke beder dig gentage de samme mål, som stort set alt andet indhold i spillet kredser om. Når det så er sagt, så synes der allerede nu at være et problem, og det er at de typer Archaeans der angriber dig ofte er lidt de samme. 90% af tiden var det enten Grunts eller Spikers, og en enkelt gang eller to dukkede der så en Breacher eller en Tormentor op, men for det meste var det ret ensformigt i den forstand.

Som sagt er det dog stadig udfordrende, for hvis du og dit hold ikke konstant holder trit med de nye fjender der kommer til, så kan I lynhurtigt blive overvældet af bare antallet. Det bliver heller ikke lettere af at nogle af de her Sprawl Colonies befinder sig på ret svært forsvarebare lokationer.

Dette er en annonce:

Og så er der Zofia, som kommer direkte fra Siege. Hun har naturligvis sine eksplosiver med, samt sin taktiske KS79 gadget og adskillige tunge geværer. Hun er en ideel karakter til Spillover, da hun mangler evnen til at snige sig effektivt, men i stedet er skabt til at gnave sig igennem horder af angrebene Archaeans. Hendes gadget er lidt flad at bruge, som det er for de fleste karakterer i spillet, men hendes arsenal er bredt, og der er masser af taktiske muligheder.

Rainbow Six: ExtractionRainbow Six: Extraction

Det nye stykke grej, Auto-Turret, er desuden også behændig når det gælder Spillover, da den automatiserer noget der let kunne blive overvældende. Den er ikke nær lige så intuitiv at bruge som håbet, men det virker dog efter hensigten. Dog skal du aktivt beskytte den konstant, for reelt set at få noget ud af den.

Vi glæder os til at se hvordan spillerne tager imod det, men det giver os dog håb om at Ubisoft forstår at Extraction skal have nyt, friskt indhold, der skubber lidt til grænserne, og giver spillerne nye måder at samarbejde på.

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold