Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
previews
Dying Light

Dying Light - Hands-on indtryk

Dying Light er mere end bare et videreudviklet Dead Island, hvilket vi opdager, da vi prøvespiller demoen.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Inden vi spillede Dying Light, var der ikke rigtig nogen måde at omtale det på, uden også at nævne Techlands tidligere zombie-spil, Dead Island. Men efter at have fået en prøvesmag, er det tydeligt at Dying Light har en overraskende anderledes oplevelse med i kufferten. Det er ikke bare et tilfælde af, at man bygger videre på et eksisterende fundament (som det var med Dead Island: Riptide) - i stedet er det et helt andet spil, krydret med nogle af de elementer, der gjorde Dead Island til et hit.

Dying Light

Den store nye ting, som Techland viser frem i E3-demoen, er progressionssystemet - hvor du låser op for nye evner og moves - men det, der gør størst indtryk på os, er hvor anderledes bevægelsesmulighederne og døgncyklussen gør oplevelsen. At prøve at undgå Volatiles (latterligt stærke, hurtige og kloge nattefjender, der overfalder dig i hobetal, hvis de opdager dig) om natten for at nå et mål, der måske er for farligt i dagtimerne, hvor banditter hærger, tilføjer lag til oplevelsen, vi ikke før havde forestillet os. Mulighederne for at klatre og bevæge sig kan måske bedst beskrives som en Assassin's Creed-oplevelse i førsteperson, da mulighederne føles mere frie end i Mirror's Edge. At nakke en typisk infected-fjende er ikke den store udfordring, de er der mest af alt for at fungere som distraheringer i stil med Dead Risings zombier, men der er mange andre udfordrende fjender, der venter os i Dying Light.

Når man tilføjer rollespilselementer til actionspil, handler de oftest kun om at gøre mere skade. Du opgraderer din styrke eller helbred for at give eller tage imod mere skade. I Dying Light påvirker progressionen den måde, din figur bevæger sig på - du kan klatre hurtigere, du får nye moves til rådighed i og uden for kamp, og på mange måder føler man sig som Faith fra Mirror's Edge, bare med et mere udførligt kampsystem og masser af infected at give bank.

Dying Light

Hen mod slutningen af demoen krydser vi gennem Old Town med en avanceret figur. Masser af nye kamp-moves, hurtigere klatring og afsindige hop passer perfekt til denne mere vertikale del af spillet. Og selvom udbruddet også har påvirket denne del af verdenen, er de gamle bygningers skønhed stadig tydelig, og skaber en anderledes og ganske frisk atmosfære. Ikke alt består af tildækkede vinduer og redskabsskure.

Dying Light vil byde på sære våbenkombinationer, stærk førstepersons melee-kamp, og selvfølgelig coop - og zom.... infected. Men det er også de eneste fællestræk med Dead Island, da vi her får en helt anden stemning og, vigtigere endnu, helt andet gameplay, takket være den ekstra mobilitet. Og hvor den gør zombie-apokalypsen noget mindre stressende, får fjender som Volatiles og mange andre en til at føle sig ekstra sårbar. Af samme grund imponerer Dying Light, og selvom coop med tre venner måske ændrer den balance, tegner dette spil til at blive noget helt andet end Dead Island.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer
Dying Light
Dying Light
Dying Light
Dying Light
Dying Light
Dying Light

Relaterede tekster

Dying LightScore

Dying Light

ANMELDELSE. Skrevet af Philip Lauritz Poulsen

Har Dying Light hvad der skal til for at skille sig ud fra mængden, eller falder det hen i forglemmelighedens tusmørke?



Indlæser mere indhold