Dansk
Gamereactor
previews
South Park: The Fractured but Whole

South Park: The Fractured but Whole er stadig hylende morsomt

Vi har prøvet spillet i 15 minutter ved E3, og er ganske imponerede.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Én ting vi aldrig troede vi skulle gøre i et spil er at spille som et barn der giver en pruttende lapdance til en ret så beskidt herre på den lokale stripklub, The Peppermint Hippo. Det var ikke engang et spørgsmål om et simpelt tryk med en knap. Det var en forlænget gameplay-sekvens i fire stadier, hvor vores tommelfingre virkelig kom på overarbejde.

South Park: The Fractured but Whole har været undervejs i meget, meget lang tid nu, og er blevet forsinket en række gang, men hvis denne E3-demonstration siger noget om spillets kvalitet, så er det sandelig på vej på ganske smuk vis. Selve manuskriptet er fantastisk, og vi tog os selv i at grine højlydt flere gange under den bare 15 minutter lange E3-demonstration.

Der er meget at udforske og meget at opleve hvis man vælger at se udover den oplagte sti foran dig. Om hvorvidt du vælger at interagere med andre karakterer, om det så er at tale med dem eller at prutte på dem, eller at kigge efter betydningsfulde og knapt så betydningsfulde genstande der gemmer sig rundt omkring i spillets verden, så er der rigtig meget at tage fat på. Det er ikke noget smalt spil vi har med at gøre.

South Park: The Fractured but Whole
South Park: The Fractured but WholeSouth Park: The Fractured but Whole
Photo: Ubisoft

Demonstrationen inkluderede vores unavngivne hovedperson og hans hjælper, Captain Diabetes, der skulle gennemgå en række prøvelser for at få en stripper til at komme ud på scenen, så vi kunne konfronterer hende. Opgaven var ganske simpel, men som det er tilfældet i alle fede eventyr, så var det rejsen snarere end målet der solgte os på oplevelsen.

Spillet er propfyldt med referencer, jokes, og alt det andet som man forventer af en klassisk episode af programmet. Og måske er det virkelig det der adskiller dette (og South Park: The Stick of Truth) fra andre spil, dedikationen til at binde hver enkelt scene sammen med kildematerialet på en sindssygt naturlig måde. Det er et niveau af samarbejde imellem to medieformater der ærlig talt blæser en bagover. Da vi talte med Senior Producer Jason Schroeder efterfølgende sagde han at der er omkring to sæsoners materiale proppet ind i South Park: The Fractured but Whole, og bedømt ud fra vores egen demonstration, så er dette materiale knivskarpt.

Kampsystemet har vi prøvet ved en række lejligheder efterhånden, men det tilføjer tydeligvis en strategisk dimension og en dybde til oplevelsen sammenlignet med Obsidians Stick of Truth. At bevæge sig rundt på slagmarken tilføjer mange taktiske betragtninger. Den måde du angriber på er noget som spillere der er bekendt med turbaserede rollespil vil genkende, hvor du primært skal sætte dine karakterer op på en sådan måde så du gør maksimal skade, og særligt rammer flere fjender hvis muligt. Derudover skal du skubbe og rykke på dine fjender så du konstant har overhånden i kamp. Dette skulle gerne betyde at der er mere variation at hente i kampene, og at det derigennem undgår den repetitive følelse som er til stede i mange rollespil. Ulig andre spil i samme genre så understøtter den omkringliggende fiktion ikke disse mange kampscenarier, så det bliver spændende at se hvordan de håndtere dem løbende i spillet.

South Park: The Fractured but Whole
South Park: The Fractured but WholeSouth Park: The Fractured but Whole

Det turbaserede format tillader også humoren og karaktererne at komme frem imellem angrebene, og dette kommer hovedsageligt til udtryk i de mange one-linere. Du skal både angribe og forsvare dig på manuel vis, så bare fordi det er turbaseret, så kan du ikke hvile på laurbærene i kamp. Heldigvis har Ubisoft udbygget tilpasningen, og det er vigtigt at pointere at dit udseende ikke påvirker dine statistikker, så du kan let se så tosset ud som du ønsker.

Vi har endnu ikke talt så meget om disse tilpasningsmuligheder, som alle er tilgængelige for spilleren fra start af, men der er virkelig meget at udforske her. Der er evner, statistikker, grej og våben, og derudover kan du selvfølgelig ændre dit udseende, så du kan føle dig som en sand børnesuperhelt i South Park.

Hvis demonstrationen siger noget om kvaliteten, og det er der ingen grund til at tvivle på, så bliver dette en verden som det virkelig er værd at tilbringe tid i. Vi forventer meget mere end i det første spil, og det lader til at kunne levere.

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.