Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
previews
Mario + Rabbids Kingdom Battle

Vi har prøvet Donkey Kong-udvidelsen til Mario + Rabbids Kingdom Battle

Vi har fået fingrene i den nye udvidelse, der snart ankommer til Ubisofts succesfulde strategispil.

Abonner på vores nyhedsbrev her! - Få info om julekalenderen

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Mario + Rabbids Kingdom Battle er en de mere overraskende "mashups" der er udkommet i løbet af de seneste par år, og det er mest fordi at det faktisk viste sig at være en ganske imponerende spiloplevelse, hvor Ubisoft formåede at blande den helt rigtige mængde Mario-charme med en passende dosis Rabbid-kaos. Den hemmelige ingrediens som hjalp spillet med at levere en solid oplevelse var den måde Ubisoft tog disse to licenser, og sparkede dem ind på helt nyt territorie, og selvom både Mario og Rabbids befandt sig på bar bund, så var det den Xcom-inspirerede struktur det som forenede de to licenser. Med andre ord - Ubisoft tog noget kendt, og skabte noget nyt og spændende med det.

Så vi blev ganske imponerede sidste sommer, da Mario + Rabbids Kingdom Battle udkom, og nu er det blevet tid for Rabbids-delen af holdet at vende tilbage, denne gang i selskab med Donkey Kong, der tager den ikoniske blikkenslagers plads. Rabbid Peach vender tilbage, denne gang akkompagneret af Rabbid Cranky, i en udvidelse på fire kapitler, der lader til at gøre et fantastisk stykke arbejde med at blande præcis de samme ingredienser som basisspillet gjorde sidste sommer, med masser af små anerkendende nik i retning af Nintendos mest genkendelige licenser.

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Denne gang er det Rabbid Kong der forårsager problemer, og åbenbart er det eneste der kan besejre ham en helt særlig vaskemaskine, som ligger spredt i vragdele omkring i bestemte portioner af spillets verden. Ja, hvis du skulle være i tvivl så er præmissen stadig tosset, og charmen er intakt. Vi så tre nye verdener, Village, Reef og Jungle, og her skal du finde delene af denne vaskemaskine.

Imens du udforsker oververdenen former karaktererne bag dig stadig en conga-lignende linje, og herfra finder du missioner at udføre, kampe at deltage i og denne gang bananer at indsamle. At de har udskiftet valutaen man indsamler er bare ét eksempel på hvordan Ubisoft har forsøgt at implementere Donkey Kong-ånden i denne udvidelse, og der er masser af dem, lige fra hele verdenens visuelle design til referencer i udvidelsens Skill Tree. De små æstetiske referencer er skønt, men det er i spillets mekaniske struktur, og via de nye evner, at denne cirka 10 timer lange udvidelse adskiller sig fra hovedspillet.

Bevægelse i kamp er en af de største nye tilføjelser. Naturligvis var det originale Mario + Rabbids ganske gavmildt i forhold til at give spilleren de nødvendige værktøjer til at udforske, men nu er der blå platforme overalt, som Donkey Kong kan hoppe op på, og det giver spilleren en kæmpe fordel i selve positionerneringen i kampene. Det er desuden nødvendigt, for hvorimod Rabbid Peach og Rabbid Cranky tilbyder mange muligheder på afstand, så er Donkey Kong selv en meget nærkampsorienteret karakter, og dette ændrer din tilgang til kampene drastisk.

Selvom Donkey Kong kan kaste bananer ved at bruge sin Potassium Pulveriser eller Bwananarang-angreb, så er han mest effektiv når han kommer tæt på med Ground Pound-evnen, eller når han kaster sine modstandere efter hinanden. Er dine fjender for langt væk, så kan han dog bruge bongotrommer til at drage dem tættere på. Desuden har han ekstra meget liv, som betyder at du kan tage flere chancer i starten af kampene.

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Donkey Kong er mest effektiv tæt på, men Rabbid Cranky er bedst langt væk. Han kan affyre sin shotgun-lignende Boombow, eller affyre eksplosiver med hans Barrel Bolt, men lige meget hvad er han bedst hvis han kan sidde på afstand og levere aggressiv støtte til Donkey Kong på frontlinjen. Endnu en gang er de bedste angreb nogle man skal vente på bliver klar, så du kan kun bruge dem en gang imellem i hver kamp, men der er masser af evner at vælge imellem, og med Rabbid Peach som en mere almindelig støtte, så er der tonsvis af muligheder.

Der er nye evner at købe også, og nogle af disse lyder ganske spændende. Vi havde kun tid til at låse op for nogle få af dem, men opgraderinger som Habanero Caballero (som er en opgradering af Bwananarang, der sætter ild til én af fjenderne) lader til at tilbyde stor variation i forhold til den taktik du vælger at bruge. Præcis hvor meget nyskabelse, og hvor meget de eksperimenterer med formatet, det finder vi først ud af når vi spiller hele kampagnen fra start til slut, men det første indtryk er ganske positivt, takket være innovativt design, god humor og udfordrende kampe.

På mange måder lader det til at Donkey Kong-udvidelsen kommer til at tilbyde en afart af den samme taktiske oplevelse, som vi nød i det originale spil sidste år, men der er dog en række fundamentale ændringer, som gerne skulle skabe den nødvendige variation. Vi ser frem til udvidelsen, der ankommer i juni måned.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold