LIVE

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Live broadcast
Annoncer
logo hd live | Hitman 3
See in hd icon
Dansk
Gamereactor
previews
Killsquad

Killsquad - Early Access indtryk

Diablo møder Destiny. Killsquad har masser af potentiale, selvom Novaramas sci-fi ARPG stadigvæk har noget vej igen.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Vi mødtes med Novarama tidligere på året i LA og fik et indblik i Killsquad, studiets fornyligt udgivede fire-spiller co-op ARPG, men nu da spillet har ramt Early Access på Steam, har vi sat os ned med spillet, for at få en ordentlig fornemmelse for, hvad spillet har at byde på.

Killsquad står på skuldrene af de spilindustriens giganter. Hvis du er ARPG fan, har du allerede spillet en masse Diablo, og hvis du er til sci-fi shooters, så er der også en god chance for, at du har spillet Destiny. Novarama har taget inspiration fra begge steder for at skabe Killsquad, der er krydret med nogle gode co-op ideer og eksplosiv, kaotisk gameplay.

Spillet er gået i luften med fire spilbare karakterer. Hver af dem har deres eget specielle udgangspunkt. Spiller kan vælge at double op på den samme rolle, hvis de er særligt glad for en bestemt spillestil, men det er allerede klart, at disse karakterer er lavet til at spille sammen, da de har komplimentære evner. Vi kunne godt lide at spille som Zero, en aggressiv androide healer, der uddeler bank med sin beam rifle. Hans evne inkluderer at kaste health packs til ham selv og holdet, men hans healende evner kan udvikle sig på flere interessante måder.

Spillets to distance-karakterer bliver ledsaget af to, der har mere fokus på nærkamp. Den ene, Cass, har et sværd og danser elegant gennem de mærkelig rumvæsner, du møder, mens den anden, Cosmo, er en tank med en mægtig hammer, som han bruger til at smadre store lysende kratere i jorden. Hvis det ikke er badass nok, så ligner gamle Cosmo, at han er på vej til en Jason Voorhees lookalike konkurence. Hver af de fire karakterer er unikke i deres udseende og deres bevægelser. Og selvom det er et noget begrænset udvalg af spilbare karakterer, så er de fire første ganske interessante at have med på rejsen.

KillsquadKillsquadKillsquad

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Vi nævnte Diablo og Destiny, men der er også en smule MOBA design blandet ind i mikset. Spillere stiger i level midt i kampe via et skill tree, der starter forfra hver gang du starter på en ny opgave - lidt ligesom Gearbox gjorde det med Battleborn. Hvor denne fremgangsmåde føles lidt som at træde vande, og du mister noget af den fremgang, du er vant til. Den erstates dog af en anden type fremgang, hvor du ved starten af hver kamp skal overveje, hvordan du vil komme igennem denne gang. Du stiger stadigvæk i niveau og du vil blive tilbudt opgraderinger til dine angreb og evner, så du bliver stadigvæk stærkere, som du bevæger dig mod din sidste opgave.

Disse evner fungerer i tandem med dine basic attacks, som du kan spamme konstant. At ramme med et af dine specielle angreb som supplement til dit standard angreb, er hovedoplevelsen ved kampene.

Ved siden af de til tider kaotiske kampe mod de lokale rumvæsener, er der også en masse mini-bosser, der venter ved hver mission. Disse mere udfordrende væsner, kan have voldsomme angreb, så det er med at holde øje med jorden under dig, lige så meget som du skal holde øje med fjenderne. Killsquad viser dig nemlig, hvor de voldsomste angreb kommer, så du kan nå at undgå dem, eksempelvis med den velimplementerede dodge-mekanik.

KillsquadKillsquad

Vi udforskede et par forskellige områder - både indendørs og udendørs - og overvejende må vi sige, at vi er imponeret af Novaramas arbejde. Hver mission virkede rimelig lineær. Vores hold skulle igennem en lang række skurke, afbrudt af et par mellembosser, indtil vi til sidst når vores mål og skal kæmpe os igennem et sidste kampscenarie. De sidste kampe i missionerne virkede ikke videre originale, og det meste af tiden handlede det bare om at holde sig i live, mens du bliver inden for et vist område indenfor en tidsramme.

Vores første par timer med spiller var virkelig underholderne, men der er et par mindre teknisk problemer, som udviklerne må kigge på. Vi glæder os til at se, hvad der kommer af andre karakterer, for der er virkelig plads til at lave noget sjovt og mærkeligt her. Den papirtynde historie giver ikke spillet meget, men det tillader, at karakterene kan være hvem som helst, og det håber vi udviklerne udnytter og tager nogle friheder med de kommende karakterer.

Udviklerne mener, at spillet vil komme ud af Early Access i den tidlige del af 2020, derfor har de heller ikke lang tid til at tilføje indhold (der er allerede planer om at tilføje to spilbare karakterer mere, samt nye monstre og meget andet). Vi holder tæt øje med det her spil. For der er masser af gode ideer, og på det her tidspunkt i udviklingen, ser det ud til, at det hele falder meget godt sammen i helheden.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.