Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
previews
Monster Hunter Tri

Monster Hunter Tri

Jeg er parat. Jeg ved hvor mit bytte gemmer sig, og mine tasker er fyldt til randen med alskens hjælpemidler.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Der er noget til at reparere mit sværd eller styrke mit helbred, hvis uheldet skulle være ude. Det bliver ikke nemt, for jeg er tvunget til at møde uhyret i dets eget element, vandet.

Jeg overvejer den bedste fremgangsmåde, imens jeg ser en stor skygge glide forbi mig i søen; størrelsen overrasker mig lidt. Mit medbragte sværd og skjold er mest beregnet til defensive kampe, og jeg er ikke sikker på, hvor stor en effekt det lille sværd vil have på ejeren af den store skygge. Jeg indser, at den bedste fremgangsmåde er den simpleste: angribe, og håbe et par stykker af mine små slag trænger igennem.

Jeg undervurderede det store byttes færdigheder under vandet. Kun et par minutter er gået siden jeg kastede mig i, parat til at partere alt i min umiddelbare nærhed, og jeg er allerede udmattet. Byttet, som mest af alt ligner en undersøisk drage, bevæger sig hurtigt og elegant trods sin størrelse, og jeg har store problemer med at følge den.

Jeg er næsten død, og er nødt til at gøre noget ved mine sår, men den tonstunge drage, fyldt med tænder og spidse kløer, har noget andet i tankerne. Min sidste udvej er at holde mig i ro, og vente på dens næste angreb, undvige det i allersidste sekund, og så hurtigt som muligt gøre noget ved de flænger, dens spidse tænder har forårsaget.

I kampens hede trykker jeg på den forkerte knap, og i stedet for at undvige, putter jeg mit sværd tilbage i hylsteret, og dør.

Monster Hunter Tri

Monster Hunter Tri er ikke et spil der giver megen plads til fejl. Alligevel er dette tredje kapitel i Monster Hunter serien det mest tilgivende - efter min antiklimatiske død kommer jeg hurtigt til live igen; nu er dusøren for at nedkæmpe dragen bare blevet mindre, og jeg kan forsøge endnu en gang.

Serien har aldrig rigtig fået fat udenfor Japan, og er notorisk for at være et slag i hovedet på nybegyndere. Sejr i spillet afhænger kun af ens egen evne til at mestre brugen af spillets forskellige typer våben i nedkæmpelse af forskellige monstre (deraf titlen), som hvert har sine særpræg og adfærd.

Da jeg fik placeret en classic controller i hånden i London, var det første gang jeg stiftede personligt bekendtskab med serien. Jeg var ikke nok bekendt med spillets styring og betalte prisen. Det er dog ikke et svært spil at lære; det styrer, som man kunne forvente af et spil, der ses fra tredjeperson, med knapper på controlleren til ting som undvigelse og forskellige typer slag.

Hele spillet går ud på at nedkæmpe monstre, og der er gjort utrolig meget ud af, at få hvert enkelt til at fremstå som noget, der ikke bare er en bunke pixels, der skal nedkæmpes med et sværd. De bevæger sig imponerende naturligt, og i den undersøiske drages tilfælde med en ynde, som passer til dyret, og udstråler den bestialske smidighed der karakteriserer det.

Monster Hunter Tri

Opbygningen af spillet er lidt speciel. Hele spillet kan gratis spilles online sammen med 3 andre, og minder på den måde om et spil som World of Warcraft, med bosser der skal nedkæmpes i samarbejde. Der er dog ingen "levels" i Monster Hunter, alt tager udgangspunkt i monstrene. Hver gang du dræber noget, kan du (humant) flå det, og producere og opgradere udstyr ud fra dyreskind og horn. Før jeg mødte min undergang, besejrede jeg for eksempel noget der lignede en gazelle, og kunne derefter samle svampevækst op (du må ikke spørge mig hvad det kan bruges til).

Som monsterjæger arbejder du dig igennem missioner, som kan have forskellige mål og sværhedsgrader (den undersøiske drage var en af de sværere). Derfor bliver man som spiller ikke kastet ud i det dybe vand med det samme, da starten af spillet lærer dig de ting, du har brug for at vide, for at klare dig i en verden hvor den stærkeste overlever.

Monster Hunter Tri er et robust spil. Det har en tyngde som garanteret vil afskrække mange spillere, men her på redaktionen tror vi også, at det bliver et af den slags spil, der griber fat i folk og holder fast (som serien har gjort i Japan).

Det vækkede i hvert fald min nysgerrighed, på trods af min forholdsvist korte tid med spillet. Desuden har jeg et regnskab at gøre op med en hvis undersøisk drage i april, når spillet kommer til Europa.

Monster Hunter Tri
Monster Hunter Tri
Monster Hunter Tri
Monster Hunter Tri
Monster Hunter Tri
Monster Hunter Tri
Monster Hunter Tri
Monster Hunter Tri
Monster Hunter Tri
Monster Hunter Tri

Relaterede tekster

Monster Hunter TriScore

Monster Hunter Tri

ANMELDELSE. Skrevet af Lee West

Det japanske fænomen ankommer til Europa, og der loves både online-kampe og soloeventyr til modige jægere på Wii-spillet. Læs anmeldelsen her...

Monster Hunter Tri

Monster Hunter Tri

PREVIEW. Skrevet af Lasse Borg

Det er stort i Japan, og overset i Europa. Det vil Nintendo nu gøre noget ved med Monster Hunter Tri til Wii. Lasse fik chancen for at prøvespille eventyret, læs hans beretning her...



Indlæser mere indhold