Dansk
previews
James Bond 007: Blood Stone

James Bond 007: Bloodstone

Takket være de økonomiske problemer der har ramt flere store filmstudier, får vi ikke nogen ny Bond-film at se lige foreløbig. Heldigvis har Activision besluttet at redde julen for spillere og Bond-fans to gange med GoldenEye og James Bond 007: Blood Stone.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Begge spil udkommer den samme dag i november (oog Goldeneye har vi naturligvis mere om her på sitet ganske snart). Sammen bringer de den hemmelige agent til vores skærme på interaktiv vis, og giver en action-indsprøjtning til den lange juletid. Hvor GoldenEye er en nytænkning af N64-klassikeren og Wii-eksklusiv, er James Bond 007: Blood Stone et helt nyt 007-eventyr med topgrafik og hurtig action til Xbox 360 og PlayStation 3. Gamereactor tog til Storbritannien for at fastslå værdien af den kommende Bond-juvel.

Ved første indtryk føles Blood Stone som en dynamisk affære. Lige som sin Wii-kammerat har både Daniel Craig og Judi Dench bidraget med stemmeskuespil og udseende. Men det er ikke baseret på nogen eksisterende Bond-film. I stedet har det fået en original historie fra manuskriptforfatteren Bruce Feirstein, der tilfældigvis også er ansvarlig for det nye GoldenEye-plot. På den led er de to separate projekter forbundet på et grundlæggende niveau.

James Bond 007: Blood Stone

Producer Nick Davies fortæller os at Bizarre Creations har sigtet efter at give spilleren en sand Bond-oplevelse. Derfor er Blood Stone en syn timer lang fortælling, der forsøger at genskabe filmoplevelsen ved hjælp af delvist scriptet og hektisk action. Manuskriptet er tilstede i gameplayet. Der er ikke mange valg hvad ruter angår, så spilleren skal primært beslutte hvordan han vil tackle den situation han stilles overfor. Det er her Bond-oplevelsen kommer ind i billedet, da Craig-udgaven af superagenten enten kan løse situationerne stille eller meget, meget højlydt.

Spilleren kan gribe intetanende fjender og sende dem til drømmeland med et hurtigt drej og vrid. Stuntmanden Ben Cooke har skabt 60 forskellige showstoppere for Bizarre, og de ser herligt smertefulde ud på skærmen - hvilket de også burde, da den entusiastiske prof plantede en støvle i ansigtet på en kollega under en af motion capture-optagelserne. Denne usædvanligt autentiske serie af bevægelser er også med i det endelige spil. Akrobatiske og aggressive udfoldelser som disse gør deres entre efterhånden som spillets tempo stiger, og raffinement bliver mindre vigtigt. Blood Stone kan spilles som et regulært actionspil hvor en rask fart kombineret med rigelig pistolbrug og brutal nærkamp er vejen til success.

James Bond 007: Blood Stone

Udviklerne fortæller os at spillerne vil få mest ud af at kombinere de to tilgange, så de kommer tættest på Craigs version af Bond. Han ved hvad stealth er, men når situationen kræver det (bare en lille smule) kan han lukke en bemærkelsesværdig mængde brutalitet udover sine modstandere. Det afspejles glimrende i spillets overordnede stemning, og vi har bestemt ikke at gøre med Splinter Cell i et nyt jakkesæt. Bizzare har spandevis af erfaring med bilspil efter Project Gotham-serien og Blur, og den baggrund skinner igennem i Blood Stones køresekvenser. Når de er bedst for de Blur til at ligne en rolig søndagstur på landet.

Her er de scriptede elementer vi nævnte tidligere mest til stede, og oplevelsen minder om at køre gennem starten af Saving Private Ryan i en sportsvogn. Køretøjssekvenserne er meget ubarmhjertige, og enhver tøven vil sende spilleren tilbage til det forrige checkpoint. Men når man først har lært banen er oplevelsen meget imponerende.

Spilleren får selv lov at vælge hvordan dennes tilgang til en bane skal være, og spillet holder sig frisk med sine varierede baner og køretøjer. Fans af Bonds patenterede gadgets vil dog nok være lidt skuffede. Bond har kun en smartphone med sig, der giver et informationslag oven på skærmbilledet i stil med Batman: Arkham Asylum. Den smarte dims sporer også fjender og genkender våben gennem vægge, helt ned til detaljer som kaliberen.

Ud fra det vi har set virker Blood Stone dog som en god og velafrundet Bond-oplevelse, der virkelig rammer stemningen fra filmene. Blood Stone føles hovedsageligt som en stærk singleplayer-oplevelse. Vi vil ikke erklære julen for reddet endnu, men forhåbentlig kan vi afsige den endelige dom inden for den næste måneds tid.

James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood Stone
James Bond 007: Blood Stone

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.