Dansk
Gamereactor
previews
Rocket Arena

Her er vores første indtryk af EA's Rocket Arena

Rocket Arena har nu fået et nyt hjem hos EA, og vi har prøvet Final Strike Games' spændende multiplayer-skydespil.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Rocket Arena startede måske hos Nexxon, og blev faktisk afsløret for lang tid siden, men nu har Final Strike Games' spil fundet et nyt hjem hos EA, og dette eksplosive 3v3 multiplayer-skydespil står til at ankomme her til sommer, og her får du et eksplosivt arsenal af våben til både at angribe andre og beskytte dine kammerater med. Studiet, der har arbejdet længe på projektet, har tidligere udviklet multiplayer-dele til blandt andet Call of Duty-, Halo-, og Doom-serierne, og vi fik for nylig muligheden for at prøve hele tre timer af det kommende spil. Faktisk var vi ret positivt overraskede over, hvad det her er blevet til.

Det sus man oplever fra første minut i Rocket Arena er ulig noget andet konkurrenceorienteret skydespil vi har oplevet, for det at dø er slet ikke en del af ligningen. I stedet er målet at slå andre spillere ud af arenaen. Denne centrale funktion fungerer lidt ligesom i Super Smash Bros., da hver spiller har et Damage Meter, og jo højere det bliver, desto lettere er det så at slå andre spillere ud af arenaen. Ulig Super Smash Bros. dog, så genoplades dit Damage Meter kun langsomt over tid, så det kan eksempelvis være smart at trække sig fra en kamp, og vente til dette meter stiger igen.

Rocket Arena

Såvel som et standard raketbaseret angreb så kan spillere også undgå angreb via et timet tryk på en knap, og der er desuden to karakterspecifikke evner, som begge har cooldowns efter brug. Hvis du timer og tilrettelægger det hele, så kan du faktisk affyre dit våben ned i jorden, og dermed kaste dig selv op i luften. Dette kan så kædes sammen, så du både kommer fremad og opad ved at affyre dit våben, og du kan også bruge evnen til at komme hurtigt ud af kamp. Det ser spektakulært ud og tillader potentielt ret dybe strategier.

Alle de arenaer vi afprøvede havde en tegneserieagtig charme, og vi var generelt ret imponerede over selve variationen fra bane til bane, og vi prøvede ikke en gang dem alle. Vi kæmpede på tværs af jungler, ørkener og sneklædte bjergbyer, og det skete kun få gange at den samme bane dukkede op lige efter hinanden. Ikke bare det, der er også et solidt udvalg af karakterer, og hver af dem lader til at have en ret specifik personlighed, og den personlighed kan også mærkes i den type af våben den pågældende karakter bruger. En tidlig favorit må siges at være Blastbeard, en overvægtig rødhåret pirat, som affyrer eksplosive kanonkugler mod sine fjender.

Rocket Arena

Som en del af den digitale begivenhed vi deltog i, så kunne vi spille igennem tre af de modes der bliver en del af spillet, og de hedder Rocketball, Knockout og Treasure Hunt. Knockout fungerer som en typisk omgang Team Deathmatch, da det første hold der når 20 knockouts vinder. Rocket Ball er, som navnet indikerer, tydeligvis inspireret af et andet populært multiplayer-spil, for her skal spillerne kæmpe om at få en stor kugle i modstandernes net. Kraftig inspiration taget andetsteds fra til side, så nød vi virkelig denne del af spillet, da holdet blev opfordret til at spille mere kooperativt.

Men det endte dog med at være Treasure Hunter, der blev vores favorit fra vores tid med spillet, da de tre spillere på hvert hold her skal se hvem der kan få fingrene i 200 guldmønter først. Selve spillet her er inddelt i to runder, hvor den første hedder "Treasure Chest Round", og her bliver specifikke spillere belønnet for at holde fast på en skattekiste så lang tid som muligt, så det hele bliver et intens spil katten efter musen. Den anden runde er "Coin"-runden, og her spredes der dusinvis af mønter ud i hele banen, og herfra er det en kamp imod tiden, og hinanden, om at indsamle flest mønter til ens hold. Det hele føles intens, unikt og fremfor alt fjollet - på den gode måde.

Rocket Arena

Disse tre modes er ikke det eneste spillet vil byde på, når det endelig lanceres, for udviklerne afslørede også, at to andre modes også bliver en del af den samlede pakke, nemlig Robot Attack og Megarocket. Vi fik desværre ikke muligheden for at prøve disse, men det blev forklaret at Robot Attack faktisk er spillets PvE-del, hvor spillere skal samarbejde om at neutralisere bølger af aggressive robotter. Desuden slog de fast at der kommer til at være crossplay.

Der er rigtig mange gode spil i multiplayer-skydespilsgenren, der kæmper om spillernes opmærksomhed, men vi har altså på fornemmelsen at Rocket Arena har en god chance med sit barnlige visuelle islæt, og sit fokus på underholdning fremfor alt andet.

Vi må dog vente til det bliver anmeldelsestid, og det bliver det faktisk lige om lidt, for Rocket Arena ankommer til PC, PS4 og Xbox One allerede d. 14 juli.

Relaterede tekster

Rocket ArenaScore

Rocket Arena

ANMELDELSE. Skrevet af Ben Lyons

I den vilde Crater-verden, så er der kun ét allestedsnærværende sprog: raketter!



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.