Dansk
previews
Watch Dogs: Legion

Vi har tilbragt fire timer i Watch Dogs: Legions London

Efter en smule forsinkelse åbner Ubisoft endelig op for sit omniforbundne univers. Her er vores første indtryk.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Da Watch Dogs: Legion blev afsløret tilbage under E3 2019, var jeg både nysgerrig og en lille smule bekymret. Spillets løfte om at lade dig spille som en hacker i en fuldt sammenkoblet by var meget tiltalende. Man må dog ikke glemme, at mange var skuffede over de to første installationer i denne voksende franchise. Ubisoft har tidligere formået at forbedre sine forskellige franchiser ved at lytte til feedbacken fra spillerfællesskabet, så det er kun naturligt, at vi alle er klar til at give Watch Dogs endnu et skud med Legion i håb om at finde, hvad vi forventede, da IP'en første gang dukkede op tilbage i 2012.

Efter en forsinkelse og en ængstelig afsløring var det på tide for os at få fat i spillet og se, hvad det har at byde på, og om det har nok i sig til at forføre både modvillige spillere og dem, der allerede har fundet sig til rette i serien.

Dette nye eventyr finder sted i en nær fremtid i en lidt dystopisk version af London. Du spiller som Dalton Wolfe, men lad dig ikke narre, da han bestemt ikke er hovedpersonen i netop denne historie. Faktisk er Legions unikke charme, at der ikke er nogen hovedperson - men det vender vi tilbage til senere. Den første mission genintroducerede os for nogle kernemekanikker og et par nøglekarakterer, der viste os livet i den britiske hovedstad samt hovedårsagen til vores kommende eventyr. Denne gang er vores overordnede motivation ikke så personlig, som den har været i tidligere spil. Som vi nævnte tidligere, spiller du ikke som én person, men som en hel gruppe, DedSec, et navn, der helt sikkert vil lyde bekendt, hvis du gennemspillede historierne om Marcus og/eller Aiden.

I Legion er hacker-gruppen blevet falsk beskyldt for at have orkestreret en række terrorangreb og er nu nødt til at afsløre de ansvarlige, en mystisk og særligt faretruende fjende ved navn Zero Day. Ud over at beskytte sine truede medlemmer er DedSec også nødt til at kæmpe imod misbrug fra en stadig mere indtrængende og diktatorisk stat. Det er dog mere eller mindre alt, hvad jeg vil fortælle jer om historien, så jeg ikke afslører for meget. Realiseringen af ​​verdenen og manuskriptet bag dens fortælling og karakterer synes at være meget bedre her, end den var i de første to spil, og jeg er virkelig nysgerrig efter at se, hvordan begivenhederne udspiller sig.

Watch Dogs: Legion

Men lad os vende tilbage til dette spils afgørende feature: at spille som en række karakterer, som vi kan erhverve, idet vi bygger et hold, der er sammensat af bogstaveligt talt enhver i spillet. Det betyder, at du kan rekruttere enhver NPC, du ønsker, uanset om det er en pensioneret bedstemor, en bygningsarbejder, en hjemløs person ... enhver, du med rimelighed kan finde i en by så stor som London. Faktisk ville dét at kalde dem NPC'er være alt for reduktiv og ville ikke være retvisende for det detaljeringsniveau, der eksisterer i hver en person, du støder på i Legion. De har alle deres egne liv, deres egne erhverv, som du vil være i stand til at undersøge via en profil af hver karakter indsamlet af ctOS AI (et computersystem designet til at styre byen) eller ved at snige sig op på dem. Dette skaber en dyb og realistisk verden, og det styrkede min vilje til at beskytte friheden for alle dem, jeg mødte.

Hver potentiel rekrut åbner op for en række evner og færdigheder, der er defineret ud fra deres job og individuelle egnethed. Det er dog ikke alene nok at tale med dem for at inspirere dem til at tilslutte sig. Når alt kommer til alt, hvorfor skulle nogen ved deres fulde fem ønske at være en del af en terroristgruppe, der jagtes af myndighederne? For at samle dem til din sag skal du dykke ned i deres liv, hjælpe dem med deres problemer og vise dem, hvor det sande slag befinder sig.

Under vores Hands-On startede vi som et hold på fire mand. Overraskende nok var det ikke så svært, som vi havde troet, at blive knyttet til hver eneste af dem, til trods for at skifte mellem dem regelmæssigt - de skilte sig alle ud på deres egen særlige måde. Om det er takket være variationen i stemmeskuespillet, hvor distinkt de opfører sig, mens de går på gaden, eller sågar, hvordan de kæmper. Jeg er ekstremt nysgerrig efter at se, hvordan denne følelse af at være i stand til at rekruttere hvem som helst vil fungere i det færdige spil. Den demo, vi spillede, lod os ikke møde mange potentielle rekrutter, og vi kunne heller ikke gense mellemsekvenser for at se, om hver NPC optrådte unikt eller ej.

Watch Dogs: Legion

Eftersom hvert medlem af gruppen har sine egne evner, bliver du nødt til regelmæssigt at skifte mellem dem afhængigt af den aktuelle mission. Heldigvis er disse overgange glatte, og loading-tiderne var minimale, da jeg sprang frem og tilbage mellem medlemmerne. I betragtning af hvor avanceret den sammensætning, som jeg spillede med, var, og det faktum, at spillet oprindeligt skulle have været udgivet i marts, så ville en dårlig teknisk optræden have været bekymrende. En sjov lille feature: Hver gang du skifter karakter, vil du se den gamle forlade scenen som en NPC, en dejlig detalje, der styrkede følelsen af indlevelse.

Hvad angår hacking, et aspekt, der er fælles for alle karakterer: Jeg må indrømme, at jeg er lidt skuffet. Formlen har ikke rigtig udviklet sig siden det første spil, og den formår ikke at levere en autentisk oplevelse. Jeg indrømmer også, at det er en hård nød at knække at finde en god balance mellem kodning og at præsentere spilleren for en fremkommelig aktivitet, der føles som kodning . Dog var hackingmekanikkerne i de første to udgaver af Watch Dogs allerede forældrede og gav ikke spilleren følelsen af ulovlig indtrængen. Jeg ønsker at føle, at jeg trænger ind et sted, hvor jeg ikke har lov til at være, og jeg får ikke altid den følelse her.

Denne følelse gælder også for infiltration og kamp. Når du er skjult for fjender, vil du være i stand til at slå dem bevidstløse, men også uskadeliggøre dem på afstand. På denne måde kan du anvende dine omgivelser til din egen fordel ved at overvåge fjender og opsætte fælder eller afledningsmanøvrer. Hacking giver dig også mulighed for at tage delvis kontrol over en bestemt vagts udstyr for at forhindre ham i at kalde på forstærkninger eller for at udøve skade ved at give ham stød med hans eget udstyr. Disse kernemekanikker er lette at bruge midt i skududvekslingen, men jeg er temmelig sikker på, at Ubisofts kreative talenter kunne have disket op med mere innovative løsninger. Jeg håber, at karakterernes unikke evner vil give masser af variation ligesom mit holds hooligan, der med sin evne kan rekruttere allierede til at kæmpe i grupper.

Watch Dogs: Legion

Som med alle Ubisoft-spil understøttes hoved- og sideopgaverne af en masse sideaktiviteter, der spænder fra minispil til at indsamle de ting, der er drysset over byen. På trods af at de findes i en masse, hvis ikke alle udgiverens spil, bliver disse aspekter ikke altid vel modtaget. Når det er sagt, så tror jeg, at jagten efter samleobjekter i London vil være langt mere elskværdig, end den var i Chicago eller San Francisco. Ingen Watch Dogs-sandkasse har nogensinde tilbudt en organisk fornemmelse, der kan sammenlignes med denne. Londonfolk interagerer med hinanden og med byen, hvilket skaber en troværdig og livlig atmosfære. Et eksempel på dette er en bygning, som vi som spiller ikke har adgang til, men som stadig vil blive åbnet for NPC'er. For at opsummere føles byen levende, hvilket giver dig en fornemmelse af, at du interagerer med et etableret økosystem og ikke bare følger markører rundt for at gennemføre en række uforbundne events.

For at konkludere havde vi en lovende fire timers session med det nye Watch Dogs, og vi kan ikke vente med at vende tilbage til London og se flere af seværdighederne. Denne seneste Hands-On var underholdende takket være en spændende præmis og en innovativ tilgang til NPC-rekruttering, men Legion er stadig langt fra perfekt, og visse mekanikker er i store træk forblevet ens fra tidligere installationer. Jeg er temmelig sikker på, at Watch Dogs: Legion stadig vil få en masse opmærksomhed, hvad end det er fra gamle fans eller nytilkomne, men vi mangler endnu at se, om der vil være nok nye rekrutter, til at serien bliver en central Ubisoft-franchise i mange flere år frem.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.